Nederlanders verbreken eerder hun goede (eet)voornemens


Bezorganalyse - Dit jaar verbreken Nederlanders eerder dan ooit hun goede eetvoornemens. Dat blijkt uit een prognose van Deliveroo. De maaltijdbezorgservice voorspelt dat donderdag 13 januari 2022 om 19:14 de Nederlandse consument de goed voornemens is vergeten en weer massaal fastfood, zoete lekkernijen en alcohol bestelt.

Dat is drie dagen eerder dan vorig jaar. Twee jaar geleden hielden consumenten hun goede voornemens nog twee dagen langer vast en werd vijf dagen later weer overgeschakeld op de meer reguliere bestellingen. Om te zorgen dat mensen hun goede voornemens dit jaar wél volhouden, geeft Deliveroo deze donderdag korting op populaire gezonde gerechten.

Lockdown

Dit steuntje in de rug kunnen veel mensen goed gebruiken, want uit onderzoek van Deliveroo blijkt dat 47 procent van de Nederlanders van plan is om in 2022 gezonder te eten. Toch geeft de helft van de ondervraagden aan het lastig te vinden om dit lang vol te houden. Daar doet de huidige lockdown nog een schepje bovenop: een op de drie vindt het in deze tijd extra moeilijk om niet te breken met hun gezonde gewoontes.

Méér hamburgers

Hamburgers zijn - net als voorgaande jaren - de favoriete maaltijd om het patroon te doorbreken. In vergelijking met de week ervoor zullen er aanstaande donderdag 87 procent méér hamburgers worden besteld. Ook het aantal bestellingen met zoetigheid en alcohol stijgt deze dag met respectievelijk 57% en 24% ten opzichte van een week eerder. Deliveroo heeft voor deze analyse de verkoopcijfers gebruikt van de afgelopen jaren.

Bron: Deliveroo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Volledige geautomatiseerde burgershop opent in California

Buitenland – In Zuid-California is de eerste volledig geautomatiseerde en AI-aangedreven burgerrestaurant geopend. Bij de ‘CaliExpress by Flippy’ is het nu mogelijk om premium Wagyu Blend Burgers aan te bieden tegen traditionele burgerprijzen, zo laten de initiatiefnemers weten.

Lees bericht

Rotterdam krijgt met SMASH een nieuwe hamburgerervaring

Horecaconcept – Rotterdam moet binnenkort een nieuw horecaconcept krijgen waar alles draait om de hamburger. Initiatiefnemer Diego Buik belooft een bescheiden menukaart maar ‘met de vertrouwde kwaliteit van Chef Diego en Diego’s Burgers, vertaald naar een 'diner-concept' met burgers, friet en dranken’.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid