Nom Nom Nom opent gezonde fastfoodrestaurants in Amsterdam
Fastfood – Nom Nom Nom heet het nieuwste fastfoodconcept dat gezond, lekker en betaalbaar eten serveert in de Amsterdamse Kinkerstraat. Naast deze vaste locatie openden de initiatiefnemers donderdag ook gelijktijdig een drietal pop-upstores in de hoofdstad.
Het plantaardige menu bij Nom Nom Nom bestaat uit burgers, snacks en shakes. De basis van de gerechten bestaat uit groenten en niet wordt gefrituurd. Technologie en data spelen een belangrijke rol bij Nom Nom Nom om voedselverspilling tegen te gaan, maar ook om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken. Zo worden de gerechten binnen vijf minuten bereid in computergestuurde ovens. Klanten kunnen via een iPad in de zaak of online bestellingen plaatsen.
Groeiplannen
Nom Nom Nom is opgericht door voedseltechnoloog Yorán Meijers, oud-Picnicmarketeer Ruben Vermijs en dataspecialist Diederik Ketellapper. Actrice Georgina Verbaan was als gast aanwezig bij de opening en maakte de eerste burgers. De startup heeft ambitieuze groeiplannen voor de komende jaren. “We willen in 2023 uitbreiden naar vier steden in de Randstad”, zegt Vermijs. “Het jaar daarna richten we onze pijlen op vier steden buiten Nederland. Omdat we geen groot oppervlak nodig hebben en er een eigen kant-en-klare tech-oplossing is voor de keuken, is het gemakkelijk om locaties te vinden waar vanuit we kunnen bezorgen en waar klanten hun eten kunnen ophalen. We geloven heel sterk in dit concept en gaan een revolutie in de fastfoodwereld teweeg brengen.”
Mede dankzij de Amerikaanse, Duitse en Nederlandse investeerders achter het restaurantconcept heeft Nom Nom Nom nu vier vestigingen in Amsterdam. Naast de zaak aan de Kinkerstraat 30H zijn er drie pop-ups in de hoofdstad om het idee uit te testen. De pop-ups zitten in filialen van het IJscuypje aan de Middenweg, de Haarlemmerdijk en de Beethovenstraat.
Bron: Nom Nom Nom/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Freshly Chopped opent in Amsterdam derde locatie
Formulenieuws –Freshly Chopped opent maandag 20 maart de derde locatie. De vestiging komt in Amsterdam Zuid-Oost aan het Bijlmerplein aan de rand van de Amsterdamse Poort. Freshly Chopped is een fastfoodconcept dat zich richt op gezonde, vers gemaakte producten.
Lees berichtMcDonald’s trekt zich vrijwel volledig terug uit Rusland
Fastfood – Na dertig jaar vertrekt de Amerikaanse fastfoodketen McDonald's uit Rusland. Aanleiding is de oorlog in Oekraïne en de onzekere situatie over de verdere duur van die situatie. Dat is maandag bekend gemaakt. Het fastfoodbedrijf is inmiddels gestart met de verkoop de 850 Russische restaurants, waar 62.000 mensen werken.
Lees berichtPartnership KFC, Booster en ZetaDisplay moet leiden tot versnelde groei
Formulenieuws - De samenwerking tussen KFC Nederland & België, BOOSTR Agency en ZetaDisplay bestond al sinds 2015, maar is nu officieel van start gegaan. Het succes van de afgelopen jaren staat verder samenwerking niet meer in de weg om de Digital Signage oplossing van ZetaDisplay te implementeren. Inmiddels heeft het bedrijf meer dan 100 KFC restaurants in beheer.
Lees berichtSmullers start met verkoop Van Dobben Vega Croquet
Formulenieuws – Fastfoodketen Smullers gaat nog meer inspelen op de veranderingen in eetconsumptie en introduceert in alle vestigingen de Van Dobben Vega Croquet. De snackformule met locaties op de Nederlandse treinstations en producent Van Geloven werken nauw samen om de snackliefhebber een ruim assortiment snacks zonder vlees aan te bieden.
Lees berichtKwalitaria zet opnieuw zwarte Halloween burger in
Formulenieuws – Fastfoodketen Kwalitaria lanceert opnieuw de zwarte Halloweenhamburger. De burger op een pikzwart broodje werd vorig jaar voor het eerst geïntroduceerd. Klanten van Kwalitaria kunnen van 7 tot en met 31 oktober in een aantal vestigingen terecht voor de speciale Halloweenburger. Volgens Maaike Huibers, Brandmanager Kwalitaria, is de Halloweenburger 'gruwelijk lekker'. De burger van Hollands MRIJ-rundvlees is belegd met knapperige bacon,...
Lees berichtSubway zet in op groei en zoekt ondernemers
Formulenieuws – Subway Nederland zoekt voor 2020 twintig franchisenemers voor diverse vestigingen in Nederland. De aanbieder van Subs, salades en wraps wil de komende tijd fors inzetten op groei. In Nederland heeft Subway inmiddels 214 restaurants, verdeeld over vier regio’s. Voor elke regio is er een Business Development Agent (BDA), die franchisenemers zoekt en begeleidt. Gezamenlijk zoeken de BDA’s twintig nieuwe...
Lees bericht