Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip


De Southern Fried Pops spelen in op de groeiende vraag naar plant-based snacks

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Voor de Southern fried smaak is, volgens Daphne Sanders, productontwikkelaar bij Schouten, gekozen vanwege de populariteit daarvan. “Maar ook allerlei andere smaakvariaties zijn toe te passen op deze pops.”Eiwitten uit soja en tarwe zijn de belangrijkste eiwitbronnen voor de pops. De pops zijn op smaak gebracht door kruiden, specerijen en natuurlijke aroma’s. Sanders: Om de pops krokant aan te bieden, kunnen ze het best bereid worden in de airfryer of frituur.

Plantaardig snacksegment groeit

Kees van den Heuvel, Trade Marketeer bij Schouten: “In de afgelopen jaren zien we dat consumenten steeds vaker eiwitrijke tussendoortjes kiezen. Het groeiende assortiment van plantaardige opties in horecagelegenheden speelt hierbij een stimulerende rol.” Volgens onderzoeksbureau Markteffect geeft 27% van de frequente vleesvervanger-gebruikers in Nederland (54% van de bevolking) aan dat ze regelmatig vegetarische of plantaardige snacks eten, en dit percentage neemt jaarlijks toe. Het segment van kipvervangers is volgens onderzoeksbureau Markets and Markets zelfs veruit  het grootste segment binnen de wereldwijde markt voor vleesvervangers.

Bron: Schouten/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid