Seedlip en Butcha openen alcoholvrije pop-up Slijterij DROOG


Pop-upstore - Non-alcoholisch spirit-merk Seedlip opent in samenwerking met Butcha pop-up Slijterij DROOG in Amsterdam. Initiatiefnemers Samuel Levie, chef, culinair columnist en medeoprichter van kombucha-merk Butcha en Ben Branson, oprichter van Seedlip willen op de locatie geïnteresseerden in de keuken van alcoholvrije mixology drankjes laten proeven zonder een druppel alcohol.

In de pop-up is een ruim assortiment aan alcoholvrije producten te vinden en worden on the spot alcoholvrije kombucha cocktails to go gemaakt. Samuel Levie: ‘Kombucha is gebrouwen, Seedlip is gedistilleerd. Bij beide dranken wordt smaak getrokken uit natuurlijke ingrediënten, waarbij niets wordt afgedaan aan smaak. We vonden elkaar in dezelfde missie om door middel van smaken met diepgang te laten zien dat alcoholvrij drinken alles behalve saai hoeft te zijn. We hebben gezamenlijk nog meer mooie producten geselecteerd die voor dezelfde kwaliteit staan en die het verdienen om geproefd te worden.’ Speciaal voor deze pop up hebben we ook een limited edition ‘tonic inspired’ kombucha gebrouwen, die perfect past bij Seedlip om er een alcoholvrij aperitief mee te mixen voor thuis. ‘Alcoholvrij wordt steeds populairder’, voegt Ben Branson, oprichter van Seedlip, hieraan toe. ‘Met de opening van de pop-up Slijterij DROOG willen we daaraan bijdragen’.

De locatie aan het Hugo de Grootplein is geopend van vrijdag 20 tot en met zondag 29 mei.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

BOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE

Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...

Lees bericht


Slijterij World of Nix ziet alcoholvrij als blijvende trend

Alcoholvrij – Op 1 januari start Dry January weer, de maand waarin mensen gestimuleerd worden even geen alcohol te drinken. Een logische maand na de kerstdagen en nieuwjaarsviering waarin het alcoholgebruik vaak hoger dan gemiddeld heeft gelegen. Maar het drinken van minder alcohol is ook een trend, zien ook de oprichters van de alcoholvrije slijterij World of Nix, een blijvende trend.

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht

Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over

Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.

Lees bericht



Biermarkt bijna terug op niveau voor de COVID

Analyse - De Nederlandse biermarkt is bijna terug op het niveau van voor de COVID-19-pandemie. De biermarkt is alleen wel veranderd. Zo is het aandeel alcoholvrij bier en speciaalbier de afgelopen jaren gegroeid en dat van pils iets gedaald.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid