Op iedere straathoek een ijssalon

Markttrends – IJssalons zijn de nieuwe supermarkten. Op iedere straathoek zit er tegenwoordig wel één, al dan niet in combinatie met een koffietentje of chocoladewinkel. Nederland telde zes jaar geleden 675 ijssalons, nu zijn dat er 874, een stijging van bijna 30 procent. Dat blijkt uit cijfers van Datlinq, dat een database bijhoudt van veranderingen op horecagebied. In Amsterdam verdubbelde het aantal ijssalons in drie jaar tijd, van 28 naar 57. In Arnhem, Utrecht en Maastricht...

Lees bericht

Luisteraars 538 stellen eigen Domino’s-pizza samen

Fastservice - Radio 538 dj's Coen en Sander gaan samen met Domino's op zoek naar de meest lekkere nieuwe pizzasmaak. Iedereen kan zijn of haar originele en verrassende creatie opsturen naar Coen en Sander. De winnende pizza wordt toegevoegd aan het menu van Domino's. Radio 538-luisteraars worden aangemoedigd hun creatie te delen op een speciaal ontwikkeld platform waar je eenvoudig je pizzarecept kunt samenstellen. Vier weken lang worden iedere donderdag de...

Lees bericht

Diëtist helpt consumenten kiezen in de supermarkt

Retail – Supermarkten zetten diëtisten in om klanten uitleg te geven over goede en minder goede keuzes. Is wit brood tegenwoordig even gezond als bruin brood? Is vruchtenhagel wel of geen goed broodbeleg voor mijn dochter? Kan ik beter in margarine of in echte boter bakken? Deze en andere vragen worden op 19 september in 150 supermarkten beantwoord. Steeds meer consumenten hebben behoefte aan informatie of hulp bij het maken van gezondere...

Lees bericht


HMSHost opent flagship store Pier Zero

Luchthaven – HMSHost heeft op de luchthaven van Helsinki Pier Zero geopend. Dit iconische ontwerp staat model voor meerdere restaurantlocaties en wordt dan ook bestempeld als een ‘flagship store’ voor luchthavens. Het restaurant en bar hebben internationale allure. Het gebouw zelf weerspiegelt de vier seizoenen van Finland. De ruige natuur van het land is terug te vinden in de Nordic-kitchen en het menu, speciaal ontwikkeld door Finse koks. Het assortiment bestaat...

Lees bericht

Waardering HelloFresh op 2,6 miljard na investering van 75 miljoen

Bezorgdienst – De Duitse bezorgdienst HelloFresh van verse maaltijden, die ook in Nederland actief is, heeft een nieuwe investering ontvangen van 75 miljoen euro van investment manager Baillie Gifford uit het Verenigd Koninkrijk. Baillie Gifford waardeert HelloFresh op 2,6 miljard euro post-money. Dominik Richter, medeoprichter en CEO van HelloFresh, zegt: "We geloven in het substantiële groeipotentieel van ons bedrijf en we zijn blij met deze bevestiging van onze strategie en verdienmodel. Baillie...

Lees bericht

‘Foodora fuseert met Delivery Hero’s Urban Taste

Fusies – Het in Berlijn gevestigde bedrijf foodora, dat bezorging van kwaliteitsrestaurants aanbiedt, fuseert met de vergelijkbare dienst Urban Taste van Delivery Hero’s. Het samengaan plaveit de weg voor een verdere uitbreiden voor het merk foodora in Europa, Noord-Amerika en Azië. Met de fusering worden de activiteiten van foodora ondergebracht bij Delivery Hero, waardoor het bedrijf volgens eigen zeggen voordeel haalt uit de grote schaal en de...

Lees bericht

Horeca plust, omzet catering stabiliseert

Cijfers – De omzet van de horeca in Nederland steeg in periode 9 (maand augustus) met 2 procent, terwijl de cateraars de verkopen zagen stabiliseren ten opzichte van de zelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de Foodservice Monitor van Foodstep. De metingen zijn gebaseerd op voornamelijk grossiersdata (inkoop door horeca en catering). Het was in periode 9 van 2015 maar liefst gemiddeld per dag twee graden warmen dan in periode 9 in 2014 (17 graden versus 15 graden),...

Lees bericht

Marks & Spencer-testen bij BP tankstations mislukt

Petrol – De samenwerking tussen BP en Marks & Spencer in Nederland wordt beëindigd. De zes BP tankstations, die ruim twee jaar hebben getest met een ruim assortiment voedingsproducten van de Britse keten, worden de komende maanden omgebouwd. Dit bevestigt Jacoline Poldervaart, woordvoerder van BP. Zij laat weten dat de vraag naar de voedingsproductenproducten van Marks & Spencer te laag was. Tegenvallende verkopen waren er op alle locaties, zegt de woordvoerster. Voor...

Lees bericht

Albert Heijn start eigen foodfestival

Formulenieuws - Albert Heijn organiseert in december een eigen foodfestival; het Allerhande Kerstfestival. Tijdens het evenement gaat de supermarktketen Nederland Nederland inspireren met gerechten en trends voor de feestdagen. Het Allerhande Kerstfestival biedt plaats aan 40.000 bezoekers en vindt plaats op 11, 12 en 13 december in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Saskia Egas Reparaz, directeur marketing & format van Albert Heijn wil met het foodfestival iets extra’s bieden naast het eigen blad Allerhande. Volgens...

Lees bericht

FWS wijst BTW-verhoging op sappen en waters af

Politiek - De Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) is zeer teleurgesteld door de verhoging van de verbruiksbelasting op frisdrank, waters en sappen die de regering gisteren heeft aangekondigd. De plannen waren al eerder uitgelekt en riepen ook toen bij verschillende partijen weerstand op. De belasting wordt, blijkt uit het voornemen van het kabinet, met maar liefst 30 miljoen euro verhoogd. In 2014 werd deze belasting ook al verhoogd met 40 procent, terwijl...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid