AH breidt samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd uit

Formulenieuws - Albert Heijn breidt de samenwerking met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo uit. De twee boodschappendiensten gaan meer dan 1200 artikelen dagelijks thuisbezorgen. AH richt zich in deze bezorging vooral op de verse producten.
Volgende week wordt met de bezorging gestart vanuit twee winkels in Amsterdam. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: "We willen beter eten voor iedereen op elk moment bereikbaar maken. Dat doen we al met onze winkels en bezorgservice via ah.nl. Samen met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl breiden we de bezorgmogelijkheden uit zodat we de boodschappen ook binnen ongeveer dertig minuten op de fiets bij je kunnen thuisbezorgen. Daarbij willen we graag een verser, gevarieerder en gezonder assortiment aanbieden zoals verspakketten en pureersoepen."
A/B Nutri-Score
Het assortiment bestaat uit een uitgebreide keuze in biologisch en producten met een A/B Nutri-Score. Het winkelnetwerk van Albert Heijn vormt de basis voor de bezorging. De boodschappen worden in de winkel verzameld en door een bezorger van Thuisbezorgd.nl of Deliveroo bij klanten thuisbezorgd.
e-commerce
Albert Heijn ziet jaarlijks een forse groei in online boodschappen doen. In 2021 werd bij e-commerce bijna 35% omzetgroei gerealiseerd. Met de opening van het achtste Home Shop Center in Roosendaal, de groei van AH Compact naar meer dan vijftig steden en de uitbreiding van de thuisbezorgmogelijkheden in samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl schroeft Albert Heijn de bezorgmogelijkheden en -capaciteit verder op.
Bron: AH/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtFrans foodtechbedrijf Clone start in Nederland
Foodtech - Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs is officieel van start gegaan in Nederland. Het bedrijf haalde onlangs €105 miljoen aan financiering op. Clone positioneert zich als grootste virtuele restaurant ter wereld.
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtPizza, kapsalon en frikandel meest populair bij Thuisbezorgd
Analyse - Meest populair zijn en blijven de guilty pleasures zoals pizza margherita, kapsalon en frikandel speciaal bij bezorgdienst Thuisbezorgd. Maar in toenemende mate zien we ook kipgerechten met een twist, zoals crispy chicken pops en de Koreaanse chicken torikatsu op de bestellijsten verschijnen. Net als de gezonde ontbijtjes én nachtelijke traktaties.
Lees berichtDe broodtrommel verliest terrein in Nederland
Onderzoek - De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.
Lees bericht