AH Gelderlandplein XL gaat testen met circulair gekweekte oesterzwammen


Formulenieuws - Albert Heijn Gelderlandplein AL gaat twee wekenlang de verkoop van op koffiedik gekweekte oesterzwammen testen samen met GRO. Door de samenwerking zet Albert Heijn een verdere stap in het verduurzamen van de voedselketen. Het is een experiment bij de AH XL is om te zien of de klant  behoefte heeft aan dergelijke initiatieven. De productie van de GRO’s oesterzwammen is een circulair en duurzaam proces. Het principe werkt als volgt: het koffiedik wordt opgehaald uit de Albert Heijnwinkel en vervoert naar de kwekerij in Gemert (Noord-Brabant). In grote tunnels staan honderden blokken stro met koffiedik, kalk en schimmelsporen. Na een paar weken doorgroei van het substraat wordt vervolgens de temperatuur verlaagd en ontstaat er een herfstachtig klimaat. Dan schieten de oesterzwammen uit de grond, zonder enig toedoen van bestrijdingsmiddelen. Ze worden binnen tien dagen geoogst en vervolgens verkocht op de locatie, in dit geval bij AH Gelderlandplein XL. Zo is de cirkel rond. Het motto van GRO is daarom:  ‘Don’t waste if you can turn it into taste’. Smaakmakers Oesterzwammen staan bekend als smaakmakers in de keuken. De vlezige structuur van de  zwam maakt ze ook een geschikt alternatief voor vlees. Ze zijn daarnaast calorie- en vetarm én rijk aan mineralen, vitaminen en vezels. De  consument kan gedurende de twee weken de producten van GRO kopen en proeven in het filiaal. Naar aanleiding van de feedback van de klanten zal gekeken worden of de Albert Heijn shopper behoefte heeft aan deregelijke producten. Als het experiment slaagt, worden meerdere filialen aangesloten op het ciculaire systeem van GRO. Uiteraard leidt dit weer tot meer beschikbare oesterzwammen in Albert Heijn winkels. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Albert Heijn Gelderlandplein AL gaat twee wekenlang de verkoop van op koffiedik gekweekte oesterzwammen testen samen met GRO. Door de samenwerking zet Albert Heijn een verdere stap in het verduurzamen van de voedselketen. Het is een experiment bij de AH XL is om te zien of de klant  behoefte heeft aan dergelijke initiatieven. De productie van de GRO’s oesterzwammen is een circulair en duurzaam proces. Het principe werkt als volgt: het koffiedik wordt opgehaald uit de Albert Heijnwinkel en vervoert naar de kwekerij in Gemert (Noord-Brabant). In grote tunnels staan honderden blokken stro met koffiedik, kalk en schimmelsporen. Na een paar weken doorgroei van het substraat wordt vervolgens de temperatuur verlaagd en ontstaat er een herfstachtig klimaat. Dan schieten de oesterzwammen uit de grond, zonder enig toedoen van bestrijdingsmiddelen. Ze worden binnen tien dagen geoogst en vervolgens verkocht op de locatie, in dit geval bij AH Gelderlandplein XL. Zo is de cirkel rond. Het motto van GRO is daarom:  ‘Don’t waste if you can turn it into taste’. Smaakmakers Oesterzwammen staan bekend als smaakmakers in de keuken. De vlezige structuur van de  zwam maakt ze ook een geschikt alternatief voor vlees. Ze zijn daarnaast calorie- en vetarm én rijk aan mineralen, vitaminen en vezels. De  consument kan gedurende de twee weken de producten van GRO kopen en proeven in het filiaal. Naar aanleiding van de feedback van de klanten zal gekeken worden of de Albert Heijn shopper behoefte heeft aan deregelijke producten. Als het experiment slaagt, worden meerdere filialen aangesloten op het ciculaire systeem van GRO. Uiteraard leidt dit weer tot meer beschikbare oesterzwammen in Albert Heijn winkels. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid