Brandt & Levie komen met een plant-based hotdog
Introductie – Brandt & Levie, ooit ontstaan omdat de oprichters zagen dat er veel mis ging in de vleesindustrie, gaan nu ook met plant-based producten komen. Het eerste product van de traditionele worstmakerij wordt een plant-based hotdog.
In een linkedIn-bericht meldt algemeen directeur Koen Regout van Brandt & Levie dat het vleesbedrijf ‘aan de vooravond staat van een volgende stap in onze missie meer mensen te inspireren om minder en beter vlees te eten’. De reden waarom zij hun eerste plant-based hotdog presenteren.
Brandt & Levie staan bekend om hun kwalitatieve vlees- en vleeswarenproducten. De hotdog, die ontwikkeld is door chefs, zou ook voldoen aan die kwaliteitseisen. Het bedrijf zou al langere tijd bezig zijn geweest met de ontwikkeling van de plantaardige variant. De plant-based hotdogs zijn binnenkort verkrijgbaar.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Anne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog
Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.
Lees berichtBrandt & Levie en Grapedistrict komen met ‘Zwijn & Wijn’
Introductie - Twee Amsterdamse bedrijven Brandt & Levie’s en Grapedistrict komen met een nieuw product voor het borrelmoment: ‘Zwijn & Wijn’. Het gaat om een handgemaakte droge worst van beter vlees met daarin een rode wijn van een kleine wijnboer, Pedro, die is aangesloten bij Grapedistrict.
Lees berichtBrandt & Levie worstmakers trekt Anne-Wies Bouritius aan
Benoeming – Per 1 september is Anne-Wies Bouritius gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie worstmakers. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op om te kunnen investeren in het team, distributie en productontwikkeling en zo een nog grotere bijdrage te leveren aan de voedseltransitie. Bovendien wil het bedrijf Europees groeien.
Lees berichtKoen Regout nieuwe ceo Brandt & Levie
Benoeming – Met ingang van mei is Koen Regout aangetreden als de nieuwe CEO van worstmakerij Brandt & Levie. Samen met de huidige eigenaren wil hij van Brandt & Levie hèt verantwoorde worstenmerk van Europa maken.
Lees berichtBrandt & Levie wil internationaal groeien, ook met vegan worst
Sharefunding - Het Amsterdamse biologische worstenmerk Brandt & Levie start een sharefunding campagne om haar internationale- en vegan groeiambities waar te maken. Doel is om ervoor te zorgen dat in 2028 de helft van de worst die in Noordwest-Europese huishoudens wordt gegeten verantwoord is.
Lees berichtBrandt & Levie stuurt worst via de brievenbus, Worstpost
Worstmakerij – De Amsterdamse worstmakers Brandt & Levie De Amsterdamse leveren hun producten voortaan ook per post. Worstpost is een cadeaudoosje, met drie worstjes van goed gehouden varkens, die door de brievenbus past.
Lees bericht