Chatbot helpt ondernemer én gast gratis met coronaprotocol


Vakvereniging - Brancheorganisaties VCHO, NHG en ProFri lanceren een gratis app die het voor ondernemers en gasten eenvoudiger maakt per 1 juni te voldoen aan het protocol en de coronacheck. Horecaondernemers en gasten kunnen 24 uur per dag gebruik maken van een chatbot. De voorgeschreven handelingen bij reservering en ontvangst van de gasten vanuit het protocol zijn dan grotendeels geautomatiseerd.

Via de chatbot ofwel “babbel-robot” kan de ondernemer bijvoorbeeld de gezondheidscheck bij zijn gasten simpel uitvoeren, waarmee wachtrijen worden beperkt. De chatbot brengt bovendien de gasten op de hoogte van de algemene richtlijnen van het RIVM. De chatbot vraagt ook de gasten om de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen. Verder sluit de online tool aan bij de voorschriften die genoemd staan in het gezamenlijke protocol van de drie horeca-vakorganisaties.

Gezinshoofd

Indien hiertoe aanleiding is, wordt de informatie geactualiseerd. Frans van Rooij, directeur van ProFri en woordvoerder namens de drie samenwerkende verenigingen, noemt een concreet recent voorbeeld: “Indien een huishouden komt eten, hoeft alleen het gezinshoofd de gezondheidscheck te ondergaan. Dat was eerst niet duidelijk. Deze informatie is dus toegevoegd. Ondernemers kunnen bij gasten die vooraf reserveren verwijzen naar deze tool. Ook kan de consument voor zichzelf nagaan of hij veilig naar een horecabedrijf kan gaan, zonder de verspreider te worden van het coronavirus.”

Gebruik QR-code

Consumenten die weer naar de horeca willen gaan kunnen de chatbot automatisch starten door bij de ingang een QR-code te scannen. Ondernemers kunnen deze code, samen met een poster vanaf zaterdag 30 mei gratis aanvragen via de website www.veiliguitindehoreca.nl. Omdat aan de website nog wordt gewerkt kunnen ondernemers tot die tijd hiervoor contact opnemen met het secretariaat van hun branchevereniging. “We willen met de website en het beschikbaar stellen van de chatbot het veilig uitgaan in de horeca ondersteunen. Zo zal ook de meest actuele versie van het protocol op deze website staan.”

Uitproberen

Ondernemers kunnen deze chatbot nu al uitproberen via https://triage.veiliguitindehoreca.nl en de link naar deze tool al plaatsen op hun website. Over enkele dagen moet de chatbot helemaal operationeel zijn. De drie vakverenigingen stellen de dienst gratis ter beschikking. Er zijn volgens Van Rooij ook commerciële partijen actief, maar die vragen voor de dienst geld.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Alide van Toor beoogd opvolger Frans van Rooij bij Profri

Benoeming – Alida van Toor (1965) is voorgedragen als beoogd voorzitter van Vereniging Professionele Frituurders (ProFri). Zij volgt daarmee Frans van Rooij op die terugtreedt als voorman van de vakvereniging. Van Toor was van 2006 tot eind 2022 eigenaresse van cafetaria De Halte in Meerkerk.

Lees bericht


ILT gaat strenger controleren op naleving SUP-regels

Controle - De ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) gaat cafetaria’s strenger controleren op de naleving van de nieuwe verpakkingsregels, de zogenaamde Singel Use Plastic (SUP)-regels. Daarvoor waarschuwt vakvereniging ProFr, die daarover bericht heeft ontvangen van de inspectiedienst.

Lees bericht

Foodsector blij met uitblijven strenge controle verpakkingsregels

Politiek – CBL en branchevereniging ProFri voor professionele frituurders zijn blij met de uitspraak van demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat over het in de ijskast zetten van de controles op de nieuwe verpakkingsregels. Zij heeft besloten dat deze weliswaar blijven, maar dat de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) ze niet streng gaat controleren. Ook het...

Lees bericht

Frans van Rooij vertrekt als directeur ProFri

Persoonlijk – Frans van Rooij, directeur van branchevereniging ProFri, heeft tijdens de algemene ledenvergadering van de vereniging voor professionele frituurders, bekendgemaakt dat hij al zijn functies neerlegt. Een opvolger is nog niet gevonden.

Lees bericht


ProFri haalt met Rational 50-ste partner binnen

Cafetaria – Vakvereniging ProFri haalde onlangs met Rational de vijftigste partner binnen. ProFri-directeur Frans van Rooij ziet de mijlpaal als signaal dat er steeds meer herkenning en erkenning komt voor de inzet die de vereniging levert voor de frituurbranche.

Lees bericht

Ook veel ondernemers dupe faillissement Hagu

Faillissement – Het faillissement van groothandel Hagu treft ook veel ondernemers. Dat laat vakvereniging ProFri weten, die door meerdere bezorgde leden is gebeld. Het gaat vooral om ondernemers die vooraf artikelen besteld en betaald hebben en die later zouden worden afgeleverd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid