Deliveroo bestaat 5 jaar in Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo bestaat 5 jaar in Nederland en is in die periode uitgegroeid tot een platform met meer dan 3.000 restaurantpartners in 19 Nederlandse steden.
Het van origine Britse platform startte in 2015 met 130 restaurants en 300 fietskoeriers in Amsterdam. Deliveroo is sinds die tijd fors gegroeid. Inmiddels zijn bij het platform meer dan 3.000 restaurantpartners aangesloten en 3.000 riders. De bezorgdienst voegt steeds meer steden toe aan de 19 plaatsen waar inmiddels wordt bezorgd. Ook omdat bezorging fors in de lift zit.
Vaker bestellen
Toen Deliveroo vijf jaar geleden in Amsterdam begon bood de bezorgservice iets nieuws. De bezorgdienst had meer keuze, een prettige bestelervaring voor klanten en een betaalbare service voor de aangesloten restaurants, zo laat het bedrijf weten. ‘Als gevolg daarvan hebben we bij Deliveroo in de loop der jaren de vraag naar de levering van maaltijden aanzienlijk zien toenemen. Restaurants zien dat het bezorgen van maaltijden een manier is om extra omzet te genereren en meer mensen te bedienen dan in de traditionele ''restaurant-only setting'' mogelijk is’, zegt Stijn Verstijnen, General Manager Nederland bij Deliveroo.
Partnerschip
Deliveroo wil zich ook onderscheiden van andere bezorgers door zich op te stellen als partner. Zo helpt Deliveroo door kennis en expertise te delen restaurants met het opzetten van hun bezorging: van het overnemen van de bezorging tot marketingsupport en van advies over de beste verpakkingswijze tot een menulijst met de meest populaire gerechten.
Maaltijdbestellingen groeien
De lockdown begin dit jaar heeft de vraag naar maaltijdbezorging nog verder doen toenemen, zowel vanuit restaurants als vanuit de consument. ‘In snelvaart tempo zijn we restaurants gaan helpen online te gaan’, zegt Verstijnen. ‘In een paar weken tijd kwamen er zo’n 700 nieuwe restaurants op ons platform. Hiervan is het overgrote deel nog steeds actief.’
Tijdwinst
Maar er lijkt ook een andere reden te zijn voor het bestellen van eten. ‘Waar we eerst zagen dat mensen vooral fastfood bestelden op zondag, zien we dat nu steeds meer mensen gerechten bestellen op een doordeweekse dag, met vrijdag nu als meest populaire dag. Ook schuift het bestelmoment naar steeds eerder op de avond. Het lijkt erop dat mensen niet meer bestellen als lekkere traktatie in het weekend, maar het meer zien als een manier om doordeweeks meer tijd over te houden voor andere dingen.’
Deliveroo is inmiddels inmiddels actie in Almere, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Den Haag, Delft, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Haarlem, Hoofddorp, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Utrecht.
Bron: Deliveroo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees berichtSTIVA en Flink tekenen gedragscode tijdens NIX18 week
Bezorgdienst - De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en boodschappenbezorger Flink hebben de Gedragscode Verantwoorde Alcohol Bezorging ondertekend. Dat gebeurde tijdens de NIX18 week van Flink.
Lees berichtPlantaardige zuiveldrinks het meest populair bij Gorillas
Vegan - Tijdens World Vegan Day wordt de veganistische leefstijl in het zonnetje gezet. Bij bezorgdienst Gorillas zien ze niet alleen het plantaardige aanbod fors toenemen, maar ook de vraag. Uit eigen onderzoek onder 100.000 bezorgingen blijken de plantaardige zuivelproducten het meest populair.
Lees berichtDeliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.
Lees bericht