Nestlé introduceert ‘derde generatie’ plantaardige drank Wunda


Introductie - Na soja, haver en amandel introduceert Nestlé nu Wunda, een derde generatie plantaardige drank. Wunda is een plantaardige drank met als sleutelingrediënt erwteneiwit.

Wunda biedt een assortiment van plantaardige drinks en voedingssupplementen en is een nieuw merk van Nestlé. Het bedrijf ziet de voorkeur voor een plantaardige levensstijl toenemen en daarmee ook de markt voor plantaardige drank groeien. De introductie is feitelijk een derde generatie plantaardige drank, na de soja- en vervolgens haver- en amandeldrank.

De erwteneiwit geeft het product een zachte smaak, volgens Nestlé. Die zachtere smaak zorgt er ook voor dat Wunda geschikt is voor in de koffie, maar ook als basis kan dienen voor smoothies of in een ontbijt. Het product is rijk aan proteïne, vezels en calcium, en een bevat veel vitamine D, B12, en is vegan en glutenvrij. Daarnaast is de plantaardige drank laag in suikers en vetten.

Food supplement shots

Het assortiment van Wunda bevat naast plantaardige drank ook food supplement shots. Deze voedingssupplementen op basis van fruit ondersteunen het immuunsysteem, volgens Nestlé. De shots bevatten vitamine B12, D3, ijzer, zink en calcium, en zijn vrij van toegevoegde suikers en concentraten. Het gehele assortiment is veganistisch en CO₂-neutraal.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid