Nhow biedt vegan English Breakfast met Garden Gourmet


Het vegan English Breakfast dat vanaf Brew Monday verkrijgbaar is bij Nhow Hotels

Hotel –Nhow Hotel zet op Brew Monday een volledig vegan English Breakfast op het menu. Het hotel doet dit in samenwerking met garen Gourmet. Het gaat bij het ontbijt om een plantaardige versie van de befaamde Engelse klassieker.

De nieuwe Vegan Cumberland worstjes van Garden Gourmet vormen in dit not so traditional Engels ontbijtmenu de hero, zo laat leverancier Nestlé Professional weten. Het ontbijt is vanaf 16 januari, op Brew Monday , verkrijgbaar.

Niet Blue Monday, maar Brew Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, die speciale aandacht vraagt om er een positieve draai aan te geven met anderen. Dit Engelse initiatief staat voor samenkomen en verbinden om zo samen de winterblues door te komen. ‘En hoe kan dat nu beter dan met een stevig ontbijt dat ook nog volledig plantaardig is?,’ aldus het plantaardige merk. Nhow en Garden Gourmet willen die Britse trend naar Nederland brengen en daarom wordt het Engelse ontbijt bij Nhow vanaf Brew Monday in een nieuw plantaardig jasje gestoken. 

Buiten de deur ontbijten

Het ontbijt is niet alleen voor hotelgasten, maar voor iedereen die wil ontbijten. Volgens het FSIN past dat in een trend, waarin jonge mensen tussen de 18 en 24 jaar steeds vaker buiten de deur ontbijten, minimaal 1 keer per week. Dat dit juist goed kan bij hotels is een wat onbekender gegeven in Nederland. Waar hotels in Engeland al veelvuldig opgezocht worden voor alleen ontbijt, gebeurt dit in Nederland veel minder terwijl dat bij veel hotels wel mogelijk is, aldus de initiatiefnemers.

Vegan Cumberland worstje

De nieuwe Vegan Cumberland worstjes van Garden Gourmet zijn op smaak gebracht met dezelfde kruiden en specerijen als de traditionele worst: met witte peper, salie en nootmuskaat. De worstjes kennen ook een vleesachtige en sappige structuur. Voordeel is wel dat de worstjes ongeveer de helft van de calorieën bevatten ten opzichte van een varkensworstje en ook de helft van de hoeveelheid verzadigd vet. Daarnaast zijn de worstjes rijk aan vezels en aan eiwitten en hebben en voldoen ze aan de NutriScore A.

Nhow

Chef Nick van Herwijnen van Nhow over het initiatief om met een plantaardige Engels ontbijt te starten: “We vinden het belangrijk om al onze gasten, ongeacht hun dieet, een heerlijk ontbijt aan te bieden. Met alternatieven zoals de Vegan Cumberland worstjes van Garden Gourmet wordt ons dit heel gemakkelijk gemaakt. Zo kan iedereen genieten van een plantaardig ontbijt zonder dat dit invloed heeft op de smaak of de keuze aan het ontbijtbuffet.”

De Vegan Cumberland worstjes zijn niet alleen verkrijgbaar bij Nhow hotel maar ook bij Hilton Schiphol, Hilton Double Tree in Amsterdam en van der Valk Eindhoven.

Bron: Garden Gourmet/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

Alide van Toor beoogd opvolger Frans van Rooij bij Profri

Benoeming – Alida van Toor (1965) is voorgedragen als beoogd voorzitter van Vereniging Professionele Frituurders (ProFri). Zij volgt daarmee Frans van Rooij op die terugtreedt als voorman van de vakvereniging. Van Toor was van 2006 tot eind 2022 eigenaresse van cafetaria De Halte in Meerkerk.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid