Nieuwe Bud-campagne toont duurzaamheid biermerk
Campagne – Bud lanceert een nieuwe tv-commercial die benadrukt dat elk blikje, flesje en fust van Bud in Nederland wordt gebrouwen met honderd procent hernieuwbare elektriciteit. Het biermerk wil met de campagne de nieuwe duurzame keuze met haar consumenten vieren.
Bud brouwt al sinds 2019 het bier voor de Nederlandse markt met hernieuwbare elektriciteit. Iets wat sinds begin vorig jaar terug te zien is op de verpakkingen door het 100% Renewable Electricity logo. Dit jaar worden nieuwe stappen gezet. Caroline Klaassen, Marketing Manager Bud: “Door Bud met honderd procent hernieuwbare elektriciteit te brouwen, bieden we de consument een duurzamere optie. Zeven van de tien Nederlanders levert namelijk graag een bijdrage om klimaatverandering tegen te gaan. In februari 2019 verkondigde Budweiser – zoals het merk in Amerika heet – deze boodschap al op het grootste podium ter wereld, de Super Bowl-show. Met Bud als gevestigd merk in het Nederlandse bierschap, is het tijd om nu ook in Nederland te vieren dat Bud met 100% hernieuwbare elektriciteit wordt gebrouwen."
Bron AB InBev/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sfeer belangrijker dan biermerk bij keuze WK-café
Horeca - Nederlanders kiezen vooral voor gezelligheid wanneer zij buitenshuis naar WK-wedstrijden kijken. Dat blijkt uit consumentenonderzoek van GfK by NIQ onder ruim 10.000 Nederlanders. Van de ondervraagden geeft 10 procent aan van plan te zijn wedstrijden van het WK in een bar of café te volgen.
Lees berichtHard Drinks boeken recordgroei rond Koningsdag 2026
Analyse - Hard Drinks hebben rond Koningsdag 2026 opnieuw recordcijfers gerealiseerd in de Nederlandse supermarkten. Volgens recente verkoopdata van NielsenIQ groeide het volume van de populaire kant-en-klare alcoholische mixdranken sterk ten opzichte van vorig jaar.
Lees berichtBrand eert 55 jaar Pinkpop met ‘Onvergetelijk Blond’
Festival - Ter gelegenheid van de 55e editie van Pinkpop lanceert Brand Bierbrouwerij een nieuw speciaalbier: Brand Onvergetelijk Blond. Het bier is ontwikkeld als ode aan de herinneringen van festivalbezoekers en verwijst met een alcoholpercentage van 5,5 procent naar het jubileum van het festival.
Lees berichtWeek van het Nederlandse Bier 2026 van start
Actie - De Week van het Nederlandse Bier is woensdag officieel van start gegaan. Tot en met 31 mei staat Nederland in het teken van bier van eigen bodem, met tientallen activiteiten verspreid over het land. Brouwerijen, cafés en horecalocaties organiseren rondleidingen, proeverijen, masterclasses en open dagen om consumenten kennis te laten maken met de diversiteit van Nederlands bier.
Lees berichtStabiele resultaten bij Royal Swinkels in uitdagende biermarkt
Brouwerij – Royal Swinkels heeft in 2025 stabiele resultaten geboekt ondanks een uitdagende biermarkt. Stijgende kosten, veranderend consumentengedrag en geopolitieke onzekerheid drukten op de sector, maar het familiebedrijf in Lieshout realiseerde toch een lichte omzetgroei en hogere winstgevendheid.
Lees berichtStella Artois officieel geïntroduceerd in Nederland
Introductie - Stella Artois, één van ’s werelds meest iconische premium biermerken, maakt zijn officiële entree op de Nederlandse markt tijdens Horecava 2026. De introductie volgt op een toenemende vraag van Nederlandse retail- en horecapartners om dit internationale merk beschikbaar te maken voor consumenten, zo laat AB InBev weten.
Lees bericht