Nieuwe Bud-campagne toont duurzaamheid biermerk
Campagne – Bud lanceert een nieuwe tv-commercial die benadrukt dat elk blikje, flesje en fust van Bud in Nederland wordt gebrouwen met honderd procent hernieuwbare elektriciteit. Het biermerk wil met de campagne de nieuwe duurzame keuze met haar consumenten vieren.
Bud brouwt al sinds 2019 het bier voor de Nederlandse markt met hernieuwbare elektriciteit. Iets wat sinds begin vorig jaar terug te zien is op de verpakkingen door het 100% Renewable Electricity logo. Dit jaar worden nieuwe stappen gezet. Caroline Klaassen, Marketing Manager Bud: “Door Bud met honderd procent hernieuwbare elektriciteit te brouwen, bieden we de consument een duurzamere optie. Zeven van de tien Nederlanders levert namelijk graag een bijdrage om klimaatverandering tegen te gaan. In februari 2019 verkondigde Budweiser – zoals het merk in Amerika heet – deze boodschap al op het grootste podium ter wereld, de Super Bowl-show. Met Bud als gevestigd merk in het Nederlandse bierschap, is het tijd om nu ook in Nederland te vieren dat Bud met 100% hernieuwbare elektriciteit wordt gebrouwen."
Bron AB InBev/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtBier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtAmstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne
Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees berichtAssortiment Foodello inmiddels op 1000 producten
Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.
Lees berichtLowlander krijgt vaste stek bij Botanical Bar & Restaurant
Horeca - Nadat Lowlander Beer de afgelopen jaren met meerdere pop-ups liet proeven hoe bieren en gerechten elkaar versterken, krijgt het biermerk nu een vaste plek in Amsterdam Noord bij Lowlander Botanical Bar & Restaurant aan de Gedempt Hamerkanaal.
Lees bericht