Online supermarkt Picnic breidt uit naar Frankrijk


Online supermarkt Picnic start pilot met 300 testklanten in noord-Franse stad Valenciennes

Bezorgsuper – Online supermarkt Picnic breidt uit naar Frankrijk. Enkele weken geleden startte het Nederlandse bedrijf een besloten pilot bij 300 testklanten in de noordelijke regio Valenciennes, dicht bij de grens met België. Picnic is al actief in Duitsland.

Na de pilot komt de app waarmee klanten boodschappen kunnen bestellen beschikbaar voor alle inwoners van de Franse stad. Dit zal gefaseerd gebeuren. Net als in Nederland en Duitsland breidt de websuper de bezorggebieden stad voor stad uit.

Meilleurs prix, livrés gratuit

Het motto van Picnic (Laagste prijs, gratis thuis) is straks ook in Valenciennes op de zijkant van de wagentjes te zien: Meilleurs prix, livrés gratuit. Tijdens de pilot bezorgt Picnic de boodschappen met 10 bezorgwagentjes, aan het eind van het jaar zijn dit er naar verwachting 30. Momenteel heeft Picnic circa 20 Franse runners in dienst, dit zullen er eind 2021 ongeveer 50 zijn.

De voorbereiding voor de pilot in Frankrijk heeft twee jaar geduurd. De stad Valenciennes is uitgekozen, omdat het een typische Picnic-stad is, laat medeoprichter Michiel Muller van de online supermarkt weten, omdat er veel gezinnen wonen die graag tijd besparen door hun boodschappen thuis te laten bezorgen. De boodschappen in Valenciennes worden vanuit een hub in Anzin geleverd.

1 miljard

Sinds de start van Picnic in 2015 in Amersfoort maakt het bedrijf een sterk groei door. Inmiddels heeft het bedrijf 650.000 klanten in ruim 125 Nederlandse plaatsen en 350.000 klanten in ruim 40 Duitse plaatsen, die hun boodschappen gratis thuisbezorgd krijgen met een van de ruim 1000 elektrische bezorgwagentjes. De omzet verdubbelde in 2020 naar 500 miljoen euro, in 2021 moet dat 1 miljard zijn.

Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht


Picnic start pilot met inzamelen potten en flessen voor hergebruik

Online supermarkt – Picnic start op 27 september in de regio Alphen aan den Rijn met het inzamelen van glazen verpakkingen voor hergebruik. De online supermarkt haalt de glazen potten en flessen waar geen statiegeld op zit zelf op bij de klanten thuis. Het gaat om een pilot van tien weken, waarin de bezorgsupermarkt samenwerkt met de Nederlandse startup PAKT.

Lees bericht

Online supermarkt Picnic verwelkomt miljoenste klant

Bezorgsupermarkt – Online supermarkt Picnic heeft gisteren zijn één miljoenste klant verwelkomd. Gelukkige was Sjamke Verdonk en haar gezin uit Wervershoof in Noord-Holland. Picnic bezorgt nu met ruim 1500 elektrische bezorgwagentjes dagelijks vanuit 67 hubs de boodschappen in ruim 170 Nederlandse plaatsen op de 999.999 andere adressen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid