Ook groothandel Makro gaat reorganiseren


Makro lanceert nieuwe webshop waar fabrikanten hun totale horeca-assortiment kunnen aanbieden

Groothandel – Net als Jumbo maakt ook groothandel Makro een reorganisatie bekend. De 3400 werknemers van de zeventien Nederlandse Makro-vestigingen hebben daarover gisteren een brief ontvangen.

In de plannen zouden zo’n 300 medewerkers moeten solliciteren op nieuwe functies. Volgens Makro komen er na de reorganisatie meer functies bij, maar die zouden volgens de vakbonden in lagere salarisschalen zitten. Volgens een eerdere toelichting aan het personeel zouden er in de nieuwe organisatie 209 voltijdsfuncties verdwijnen, en 296 nieuwe functies bijkomen.

Hoewel Makro het in de coronaperiode in omzet niet slecht heeft gedaan, leed het bedrijf toch verliezen. In het afgelopen boekjaar dat eind september afliep lag dat verlies volgens financieel analisten op ruim 45 miljoen euro. In het jaar ervoor lag dat verlies nog iets hoger op bijna 55 miljoen euro.

Makro Nederland is een dochterbedrijf van het Duitse Metro.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sligro België voortaan aangestuurd vanuit Nederland

Herstructurering – Sligro gaat de Belgische en Nederlandse groothandelsactiviteiten voortaan vanuit één directie organiseren. Nu worden de Belgische activiteiten nog aangestuurd door Rudi Petit-Jean, maar die vertrekt per 30 september. Zijn Nederlandse collega Dries Bögels neemt de taken over.

Lees bericht



Omzet Sligro Food Group fors hoger, maar winst blijft achter

Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over het eerste halfjaar 2023 kent een toename van 24,2% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2022. De omzet steeg over de eerste zes maanden naar €1.403 miljoen. De nettowinst kwam daarentegen uit op 1 miljoen euro, waar die  het eerste halfjaar van 2022 nog 23 miljoen was. Sligro tekent daarbij wel aan dat als de gerapporteerde cijfers...

Lees bericht



Sligro groeit harder dan de markt in eerste kwartaal

Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2023 een omzet van €634 miljoen, een toename van €166 miljoen. Die groei ligt 35,5% hoger dan dezelfde periode vorig jaar (€468 miljoen), maar dat kwam mede door de lockdownperiode waarin het bedrijf en de foodservicemarkt toen nog zaten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid