Pepsi MAX introduceert ‘Challenge your taste’ campagne
Frisdrank – Pepsi Max start aankomende weken een nieuwe campagne: “Challenge your Taste”. Het merk gooide enkele jaren geleden het roer om door de focus volledig te richten op de suikervrije Pepsi MAX en de communicatie te richten op jongvolwassenen. Die strategie heeft het merk geen windeieren gelegd en zorgde voor een boost in omzet. Daarom nu een campagne die zich richt op smaak.
In de afgelopen jaren hebben Vrumona en PepsiCo zich actief ingezet om de beschikbaarheid, zichtbaarheid en promotie van de suikervrije variant Pepsi MAX te vergroten en dit werpt zeker zijn vruchten af. Het merk Pepsi laat de grootste omzetgroei zien binnen het Cola segment in Nederland, dat wordt gedreven door de groei van Pepsi MAX. Zo is het volume van Pepsi MAX sinds 2015 verdubbeld en groeit het merk harder dan de marktleider, aldus Vrumona.
De campagne is te zien op televisie en diverse social mediakanalen. Daarbij is het uniek dat de sociale media posts per regio worden gepersonaliseerd om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de doelgroep, inclusief een link naar een aanbieding in de buurt. De communicatie is wederom gericht op het ontsnappen aan routines en het volgen van je eigen pad.
In de nieuwste Pepsi MAX campagne is te zien hoe de smaakpupillen van Sonny & Amber uitgedaagd worden door het proeven van Pepsi MAX. Daarmee wil Pepsi MAX iedereen uitdagen om deel te nemen aan de nieuwe campagne: ‘challenge your taste’.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtVrumona introduceert drie Royal Club Mocktails
Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.
Lees berichtVrumona onderdeel Royal Unibrew met nieuwe general manager
Overname – Vrijdag 29 september 2023 is Royal Unibrew officieel eigenaar geworden van frisdrankleverancier Vrumona in Bunnik. Op die dag gingen de aandelen van Vrumona over het Deense van Heineken naar Royal Unibrew. Het bedrijf krijgt ook een nieuw general manager
Lees berichtHeineken verkoopt Vrumona aan Deense Royal Unibrew
Frisdranken – Heineken neemt afscheid van de frisdrankentak en verkoopt Vrumona aan het Deense Royal Unibrew. De bierbrouwer wil zich meer gaan richten op de biermarkt en verkoopt het bedrijf voor 300 miljoen euro.
Lees berichtVrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over
Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.
Lees bericht