Sligro-formule Plaza na rebranding klaar voor verdere groei


Plaza-formulemanager Jackie ten Westenend van Sligro licht het logo en de plannen toe voor de Plaza-ondernemers

Formulenieuws - Plaza , een soft-franchise formule van Sligro, heeft een flinke metamorfose ondergaan. Na een volledige rebranding gaan tientallen ondernemers, verspreid door het hele land, fris en eigentijds de toekomst tegemoet. De formule heeft ook een nieuwe slogan: ’Lekker bij ons. Plaza’.

Plaza is als formule door Sligro zodanig ingericht dat de fastservice- en eetcafé-ondernemers zich kunnen focussen op hun onderneming. De formule gaat uit van de kracht van de ondernemer als lokale held voor zijn gasten in zijn eigen regio. De locaties stralen gastvrijheid en gezelligheid uit en de ondernemer is er voor de gasten, of die nu ter plekke consumeren of thuis.

De nieuwe huisstijl met slogan ’Lekker bij ons. Plaza’ moet dit gevoel van thuiskomen versterken. Het nieuwe beeldmerk verwijst daarom met een knipoog naar ‘thuis’ en ‘mijn Plaza’. De kleuren zijn naar de horecakleuren van nu gebracht, volgens formulemanager Plaza & Solutions-manager bij Sligro, Jackie ten Westenend, namelijk zwart-groen met warm geel en hout.

Nieuw startpunt

Volgens Ten Westenend is het bijzonder dat de rebranding voor en door ondernemers tot stand is gekomen: ”Het vorige beeldmerk was tientallen jaren oud en deed geen recht aan het eigentijds ondernemerschap en de vakbekwaamheid van Plaza-ondernemers. Dankzij de nieuwe huisstijl krijgen zij de uitstraling die ze verdienen en krijgt Plaza voor gasten een duidelijke positionering”. Zeven ondernemers hebben actief bijgedragen aan de nieuwe huisstijl. Ten Westenend vindt het tekenend dat de ondernemers zich in deze tijden bereid tonen om te investeren in de uitstraling van hun zaak.

Ondersteuning

Binnen Plaza behouden ondernemers hun zelfstandigheid, maar profiteren ze van de voordelen van een landelijke formule. Sligro ondersteunt de ondernemers bij zaken als merchandise, marketing, hygiëne-inspecties en trainingen. Hanna Polman, manager Customer Solutions bij Sligro: ”We zijn erg trots dat we ondernemers kunnen helpen om uit te blinken in hun vak. Sligro heeft alles in huis om deze prachtige formule groot te maken. Dankzij de nieuwe rebranding ’Lekker bij ons. Plaza’ is Plaza klaar voor groei in de toekomst.”

Bron: Sligro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht




ILT gaat strenger controleren op naleving SUP-regels

Controle - De ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) gaat cafetaria’s strenger controleren op de naleving van de nieuwe verpakkingsregels, de zogenaamde Singel Use Plastic (SUP)-regels. Daarvoor waarschuwt vakvereniging ProFr, die daarover bericht heeft ontvangen van de inspectiedienst.

Lees bericht


Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid