Sligro verbindt tijdens LoveBrands jonge foodmerken aan horecaondernemers


Assortimenten – Sligro brengt jonge foodmerken en horecaondernemers samen tijdens LoveBrands, een nieuw lokaal foodevent. De eerste editie vindt op 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. “Horecaondernemers zoeken onderscheidend vermogen en authenticiteit en hun gasten zijn steeds meer op zoek naar lokale producten met een goed verhaal, signaleert de groothandel. “Veel innovatieve jonge foodmerken kunnen uitstekend voorzien in deze behoefte, maar kampen met het probleem; hoe kom ik onder de aandacht van de horecaondernemer en in het schap van de groothandel? Om dat mogelijk te maken organiseren wij dit event.” Sligro selecteert voor LoveBrands de merken, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. Tijdens het LoveBrands event krijgen twintig merken de kans om zich op een klein marktplein te presenteren aan vijftig geselecteerde horecaondernemers. Deze ondernemers kunnen vervolgens via mobile voting hun stem uitbrengen op producten die ze mogelijk willen afnemen. Merken die meer dan tien stemmen krijgen, worden opgenomen in het lokale assortiment van Sligro Rotterdam Zuid. Sligro biedt deze merken passende bestel- en leveringscondities om laagdrempelig toegang te krijgen tot een groter marktpotentieel. Gemma Schneemann, directeur marketing van Sligro, legt uit: “Sligro is de grootste horecaleverancier en in die positie hoor je een initiërende en innovatieve rol te spelen. Er is een groeiende behoefte naar foodmerken met een sterke eigen identiteit, naar lokale verankering en er is sprake van een toenemende passie voor goed eten. Tegelijkertijd zien we hoeveel moeite het jonge innovatieve merken kost om bij horecaondernemers in beeld en op de kaart te komen. Met LoveBrands brengen we deze behoeften bij elkaar en laten we onze klanten zelf kiezen.“ De eerste editie vindt 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. Waarna LoveBrands later dit jaar ook Amsterdam en Eindhoven zal aandoen. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Verbruggen Food Group verhuist naar nieuw DC in Cuijk

Groothandel - Verbruggen Food Group betrekt medio april 2021 een nieuw distributiecentrum van 60.000 m2 op Businesspark Laarakker langs de A73 bij Cuijk. Voor Verbruggen Food Group is de verhuizing noodzakelijk wegens de groei die de groothandel momenteel ondergaat.

Lees bericht

Winst Sligro daalt een kwart in transitiejaar

Groothandel – De winst van groothandel Sligro is het afgelopen jaar met een kwart gedaald. De groothandel uit Veghel wist over 2019 een winst van 34 miljoen euro te realiseren. Stijgende kosten in de logistiek, lagere bestellingen bij de ‘Heineken-klanten’  en opstartverliezen in België hebben in belangrijke mate voor het drukkend resultaat gezorgd in dit ‘transitiejaar’. Sligro stond vorig jaar voor diverse ingrijpende...

Lees bericht

Omzetgroei Sligro dankzij overnames

Groothandel - Sligro heeft de omzet het afgelopen jaar zien stijgen. De stijging was vooral te danken aan de gedane overnames. De resultaten werden vanochtend in een summier bericht bekend gemaakt. Op 23 januari komt het groothandelsbedrijf met de volledige jaarcijfers naar buiten. De omzet in 2019 kam neer op 2,39 miljard euro. Dat is 2,1 procent meer dan een jaar eerder. Maar als...

Lees bericht

Sligro en KNVB verlengen de samenwerking

Samenwerking - Sligro en KNVB verlengen hun partnershipcontract tot 31 december 2022. Dat hebben beide partijen bekend gemaakt. Sligro en de KNVB werken al sinds 2015 samen. De twee partners delen de ambitie om binnen amateurvoetbal de leefstijl te verbeteren. Dat gebeurt onder meer door het aanbod in de kantines gezonder te maken. Dit programma ‘Lekker Bezig’ heeft er inmiddels al toe geleid...

Lees bericht


De vegetarische frikandel smaakt goed op Horeca Expo Gent

Beurzen - In het Vlaamse Gent ging zondag de Horeca Expo 2019 van start. Horeca-minnend België loopt op deze dag massaal uit om de producten van de leveranciers te proeven. Want de Belg koopt in op smaak en niet op prijs. Al die etende mensen om je heen motiveren de smaakpapillen. Ook de vegetarische frikandellen van Van Geloven smaken dan heerlijk....

Lees bericht

Chefs Culinar breidt uit en wil nog twee grote locaties bouwen

Groothandel – Dat de Duitse groothandel Chefs Culinar grootse plannen heeft in Nederland is bekend. Maar in welk tempo exact niet. Sinds de komst in 2014 neemt het levensmiddelenbedrijf de tijd voor expansie. Nu de uitbreiding van de locatie in Nijmegen in volle gang is, wil directeur Eric Boeijen wel kwijt dat hij in Nederland op termijn nog een tweetal grote locaties...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid