Vrumona schudt met Rockstar energysegment wakker


Introductie  - Vrumona voegt vanaf 14 maart een nieuwe ster toe aan haar assortiment: Rockstar Energy Drink. Rockstar is onderdeel van PepsiCo en verkrijgbaar in drie varianten: Original No Sugar, Original en Refresh Tropical Guava No Sugar. De communicatie richt zich grotendeels alleen op de suikervrijevariant, om zo de suikerconsumptie in energy drinks te verminderen.

Rockstar Energy Drink is verkrijgbaar in 30 landen en de derde grootste energy drink wereldwijd. In lijn met Vrumona’s missie om de frisdrankcategorie gezonder te maken, wordt Rockstar in Nederland bewust in 25cl blik geïntroduceerd en bevat het minder suiker dan de bekende energy drinks. Vrumona wil op die manier de drijvende kracht zijn achter suikerreductie in energy drinks.

Vrumona is sinds 2015 bezig met het snel verminderen van het suikergehalte in alle frisdranken. Samen met horeca en retailers heeft het bedrijf vaart gemaakt om consumenten een ruim aanbod verantwoorde alternatieven te bieden. In de zomer van 2021 behaalde Vrumona een bijzondere mijlpaal toen bleek dat de dranken binnen het portfolio 1 miljard minder suikerklontjes bevatten dan in 2015. Inmiddels is 60% van het portfolio van Vrumona laagcalorisch.

Bewust suikervrij

Vrumona wil dat minder suiker ook doordringt in het segment energy drinks. Om dat te bereiken is het belangrijk dat consumenten een bewuste keuze voor minder suiker kunnen maken. Evelien Sanders-De Boer, Managing Director van Vrumona: 'We kunnen aan de zijlijn blijven staan bij het tweede grootste segment, dat nog steeds veel suiker bevat, of we kunnen het speelveld betreden en ook hier de transitie naar minder suiker inzetten. Het merendeel van de communicatie rondom Rockstar is gericht op de Original No Sugar variant. Een aanpak die eerder al succesvol bleek voor Pepsi MAX. Dit suikervrije merk weet al meer dan 3 jaar opvallend veel nieuwe consumenten aan te trekken. Mochten mensen toch willen kiezen voor een energy drink met suiker, dan is Rockstar Original een meer verantwoorde optie: deze bevat namelijk per 100 milliliter 56% minder suiker dan concurrerende merken."

Suikerreductie

Energy drinks zijn qua omzet een groot en belangrijk onderdeel van de frisdrankmarkt dat jaarlijks een groei met dubbele cijfers laat zien. Het segment blijft echter achter als het gaat om de transitie naar minder suiker. Het segment energy drinks zit momenteel maar liefst 50% boven het gemiddelde suikergehalte van de gehele categorie Fris, Water, Sap & Siropen. Vrumona wil met Rockstar de transitie naar suikervrij in het energy drinks segment versnellen. Evelien Sanders-De Boer: “Rockstar is internationaal een groot merk en we zijn trots dat we het aan ons portfolio kunnen toevoegen. We zien dat er voldoende ruimte is voor een nieuwe energy drink in Nederland en vinden het een mooie uitdaging om het merk ook hier goed op de kaart te zetten en de markt wakker te schudden met een merk met een andere focus. Naast het laten proeven van Rockstar, onderstrepen we in onze communicatie dat ook suikervrije energy drinks garant staan voor een energieboost. Dit komt door de functionele ingrediënten in de drank, zoals cafeïne, vitamine B en vitamine C. Het wordt een grootse lancering vanuit de gebundelde krachten van PepsiCo en Vrumona.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht


Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht




Oldtimers lanceert drie suikervrije smaken

Introductie - Het merk Oldtimers, geproduceerd in het Friese dorp Jirnsum, lanceert drie nieuwe suikervrije smaken; van Zoete Bolletjes en Zoute Puntjes tot aan de gecoate Zoethout Rotsjes. De suikervrije producten van Oldtimers zijn ook volledig vegan.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid