Frisdrankmerk Soof daagt frisdranksector uit
Campagne - Don’t drink Soof, if you love crap. Met die prikkelende slogan is frisdrankmerk Soof een campagne begonnen tegen de frisdranksector en daagt het bedrijven uit duidelijk te zijn over de ingrediënten van hun frisdranken. Volgens Soof bevat vrijwel het gehele frisdrankschap (98,5%) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten.
Soof pretendeert niet direct gezond te zijn als frisdrank, maar wel duidelijk te zijn over de gebruikte ingrediënten. Met de campagne ‘Weet wat je drinkt’ geven zij een draai aan datgene wat iedereen wel kent, namelijk ‘Weet wat je eet’. Volgens Nicole Horsmans en Daan Harterink van Soof weten heel veel mensen niet welke ingrediënten er allemaal in frisdranken zitten. Beiden werkten jarenlang in de supermarkt- en voedingsindustrie tot ze besloten: dit kan en móet anders. Daarop startten zij in 2017 met Soof Drinks. Horsmans: “We maken siropen en frisdranken van 100% natuurlijk fruit, groenten en kruiden. Dus geen toegevoegde suikers, suikervervangers, conserveermiddel, zoet-, kleur- en smaakstoffen.” Bij Soof vind je ook alle ingrediënten op de vóórkant van de verpakking.
Soof siropen en frisdranken zijn verkrijgbaar op zo’n 1500 verkooppunten waaronder Gall & Gall, Spar City, Crisp, Holland & Barrett, op bijna alle hogescholen en universiteiten, in ruim 750 horecazaken in Nederland en bij alle groothandels zoals Sligro, Hanos en Bidfood.
Bron: Soof/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
fritz-kola komt met nieuw design fles
Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees berichtHero komt met Cassis No Bubbles
Introductie - Hero, producent van cassis, komt met een koolzuurvrije variant van de populaire frisdrank met zwarte bessen. Volgens de in Breda gevestigde fabrikant van onder andere B’tween, Hero Jam en natuurlijk Cassis vond het hoog tijd worden om de populariteit van Cassis door te trekken naar het segment fruitdranken.
Lees berichtVrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over
Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.
Lees bericht