Maaltijdboxenbedrijf Boerschappen wordt een coöperatie


Boerschappen wil verviervoudigen in omzet

Coöperatie - Maaltijdboxenbedrijf Boerschappen wordt een coöperatie van klanten, medewerkers, boeren en andere geïnteresseerden. Door te kiezen voor coöperatie kan het sneller doorgroeien, zo is de verwachting.

Boerschappen groeide in de afgelopen 2 jaar snel. De omzet nam in die periode toe met bijna 500% tot ruim €7.3 miljoen euro. Het maaltijdboxenbedrijf, dat in 2013 werd opgericht, telt inmiddels een netwerk van ruim 150 kleinschalige makers en boeren. Boerschappen verzorgt voor die boeren diverse soorten maaltijdboxen, die haar duizenden klanten zelf kunnen ophalen bij meer dan 30 ophaalpunten of laten thuisbezorgen in Nederland. Oprichter Stéphanie Vellekoop: “Al sinds de oprichting hebben wij de ambitie om voeding te leveren die voedt, uit een keten die deugt. Binnen 12 uur zorgen we ervoor dat de mooiste producten van boerderij in de keuken van onze klanten liggen. Samen met onze boeren, collega’s én klanten willen we laten zien dat het wél kan: een keten maken die deugt”.

Impact

Met een team van meer dan 60 collega’s is Boerschappen één van de grootste korte keten bedrijven in Nederland. Het bedrijf verhuist deze maand naar haar nieuwe bedrijfspand in Breda om vanaf daar de groeidoelstellingen verder vorm te geven. Oprichter Stijn Markusse: “Het afgelopen jaar spraken we met tientallen impact funds, investeringsmaatschappijen en banken om samen te werken aan de groei van ons bedrijf. Ze spraken over onze exit-strategie, zeggenschap, onze winstcijfers over 4 jaar en zelfs over de rechten om ons bedrijf te mogen verkopen als de hoogste bieder kwam. Vanzelfsprekend paste dat niet bij ons en hebben Stéphanie en ik de keuze voor een coöperatie gemaakt.

Een coöperatie past als rechtsvorm beter bij Boerschappen, vindt Markusse: “Een coöperatie biedt de ideale vorm voor de manier waarop wij willen groeien; met aandeelhouders die niet enkel een commercieel belang hebben, maar de wereld ook een stukje mooier willen maken én achterlaten. En bovendien samen met ons willen optrekken in onze missie om een voedselketen te maken die deugt voor iedereen die erin betrokken is.’’

Boerschappen gaat de komende jaren investeren en mikt op een verviervoudiging van de omzet in 2024. Het bedrag dat opgehaald wordt met deze fundingsronde komt hier volledig ten goede aan.

Bron: Boerschappen/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Boerschappen gaat 40.000 kg ‘verzopen’ Limburgse kersen redden

Voedselverspilling - Maaltijdboxenbedrijf Boerschappen, ZLTO en De Fruitboerderij uit Baarlo gaan 40 duizend kilo beschadigde morellen kersen verwerken tot 100% puur sap. De actie volgt op de heftige regenval en overstromingen van vorige week in Limburg. Nederlanders kunnen nu Limburgers in nood een handje helpen door per direct 100% puur kersensap te bestellen.

Lees bericht


Foodboxen en versbereide maaltijden bij Landal GreenParks

Leisure - Landal GreenParks heeft een assortiment foodboxen en versbereide maaltijden ontwikkeld, die gasten kunnen bestellen voor in de bungalow. Met dit nieuwe initiatief kunnen gasten genieten van verschillende eet- en drinkmomenten in en om de bungalow. Ook zijn er boxen om zelf producten te maken in de bungalow.

Lees bericht


Boerschappen opent drive thru in Breda

Drive Thru – Boerschappen, Home Made Chefs en Tasty Lemon hebben een drive thru georganiseerd met verschillende foodtrucks op het parkeerterrein van STRND in Breda. Bezoekers kunnen vanuit de auto hun producten en gerechten bij de verschillende partijen bestellen en vervolgens meenemen, of in de auto opeten.

Lees bericht

Lekkerland zet fors in op gezond en duurzaamheid

Beurzen – Lekkerland wil meer inspelen op de gezondheid van de on-the-go-reiziger en ook meer aandacht schenken aan duurzaamheid. De groothandel uit Son is daarvoor een samenwerking gestart met Boerschappen en Soupalicious. Op de aanstaande TankstationVakbeurs op woensdag 6 en donderdag 7 november in Houten laat Lekkerland de mogelijkheden zien waarmee het bedrijf wil inspelen op de consumentenbehoefte naar duurzaamheid en gezond eten....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid