SUPPER wil oplossing zijn voor 24/7-foodaanbod hotels


Foto bij: Nina Slagmolen

Hotels – Een foodconcept voor de horeca, en dan specifiek voor hotels, dat èn de oplossing is voor foodwaste èn het personeelsprobleem oplost. Dat is wat We Design Food met SUPPER voor ogen heeft staan, een maaltijdenconcept dat 24/7 het foodaanbod in hotels kan garanderen.

Na een succesvolle pilot van twee jaar bij een internationale hotelketen in veertien landen vindt foodconceptbureau We Design Food dat SUPPER-systeem verder binnen de foodservicemarkt kan worden uitgerold. SUPPER is een foodconcept, gebaseerd op een selectie van op -60 graden ingevroren kwaliteitsmaaltijden. Elke maaltijd bestaat uit verschillende componenten, die binnen 10 minuten kunnen worden bereid en geserveerd. Het bereidingsproces is zo eenvoudig dat elke werknemer in de keuken met de maaltijden uit de voeten kan, ongeacht of diegene culinair opgeleid is of niet. 

De SUPPER-gerechten zijn per portie verpakt, waardoor voedselverspilling wordt geminimaliseerd, want alleen de bestelling wordt bereid. Het feit dat de gerechten zijn ingevroren, zorgt niet alleen voor een houdbaarheid van meer dan 12 maanden, maar ook een grote mate van flexibiliteit in bestellingen.

Gestandaardiseerd

De bereiding en opmaak van elk gerecht is volledig gestandaardiseerd. Fouten maken bij de bereiding is volgens de producent vrijwel uitgesloten. Werknemers hoeven slechts een enkele toetsen in te drukken en de juiste verse toppings te kiezen aan de hand van eenvoudige instructies op een overzichtelijke kaart. Wie in de keuken staat, hoeft daarom niet culinair onderlegd te zijn.

Alle SUPPER-gerechten en -snacks zijn binnen tien minuten klaar om te serveren, belooft de producent. Deze tijd is inclusief verhitting én opmaak van het bord. Doordat het SUPPER-concept zo snel en eenvoudig is en er nauwelijks sprake is van mise-en-place, vereist het maar weinig keukenpersoneel of management. Een werknemer kan maar liefst 80-100 couverts verzorgen.

Gastro-oven

De kwaliteit van elk SUPPER-gerecht is gegarandeerd doordat elke maaltijd in een gastro-oven wordt geregenereerd volgens een uniek, speciaal voor elk afzonderlijk component ontworpen en volledig gefinetuned verhittingsprogramma. Daardoor is de garing, smaak en temperatuur altijd optimaal. Bovendien zijn de ruim twintig gerechten, variërend van Vegan Rendang tot Braised Beef & Mash ontwikkeld door professionele chefs. Alle maaltijden bevatten minimaal 30% groenten. Het vlees heeft minimaal 1 Beter Leven-ster en de vis heeft het MSC-/ASC-keurmerk.

SUPPER is op verschillende locaties in te zetten, bijvoorbeeld als aanvulling op of ter vervanging van een al bestaande menukaart, bij hotels die nog helemaal geen menukaart voeren, of als 24-uursconcept.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal

Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.

Lees bericht

Meerjarige samenwerking Quality Lodgings en Mastercard

Hotels – Quality Lodgings laat weten een meerjarige samenwerking te hebben afgesloten met Mastercard. Als verzameling van meer dan 110 onafhankelijke kwaliteitshotels in Europa voegt Quality Lodgings nieuwe reis- en culinaire ervaringen toe aan priceless.com, beschikbaar voor Mastercard-kaarthouders.

Lees bericht

Ramzy Group gaat samenwerken met Royal Swinkels

Samenwerking - De Ramzy Group en Royal Swinkels Family Brewers gaan samenwerken. De bierbrouwer uit Brabant versterkt hiermee haar positie in de hoofdstad. De Ramzy Group exploiteert in Amsterdam 35 bars, restaurants en hotels en is daarmee een gevestigde speler binnen de Amsterdamse hospitalitysector. Deze samenwerking legt tevens de basis voor verdere Amsterdamse groei van de Ramzy Group.

Lees bericht


Dunkin’ lanceert ‘smartfridge koffie en donuts station’

Shopconcept – Koffie- en donutconcept Dunkin’ presenteert samen met Selecta, Alpro en Monin ‘De World of Dunkin’, een volgens het bedrijf ‘slimme verkoopoplossing met koffie, ijsdranken, Dunkin’ donuts, merchandise en andere producten’. De eerste units zijn reeds ontwikkeld en de primeur is voor Hotel Gorinchem van Van der Valk International, de belangrijkste belanghebbende in Dunkin’.

Lees bericht

Spaanse vakbeurs Alimentaria&Hostelco verwacht 15% groei

Vakbeurzen - Alimentaria&Hostelco, vakbeurs voor de sectoren voeding, dranken, foodservice en horeca-apparatuur, keert van 18 tot en met 21 maart 2024 terug naar de Gran Vía van Fira de Barcelona. De beurs toont een lijst van 900 internationale exposanten uit meer dan 60 landen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid