Ter Marsch & Co pakt wéér goud tijdens NK Lekkerste Burger
Wedstrijd - Andy Hoogvliets van Ter Marsch & Co Rotterdam heeft goud gepakt tijdens het NK Lekkerste Burger 2024 op de Horecava. Daarmee raakt de prijzenkast van de burgerboetiek nog voller dan hij al was.
Lees berichtChef-kok Edwin van Gent (UFS) wil chefs creatief uitdagen
Interview - Unilever Food Solutions (UFS) bracht in maart van dit jaar een wereldwijd onderzoek uit naar de belangrijkste Future Menu Trends. In totaal namen marktexperts én 1.600 chefs uit 20 landen deel aan het onderzoek. Uit de verzamelde informatie kwamen acht foodtrends naar voren. Drie daarvan wil UFS dit jaar onder de aandacht brengen van Nederlandse chef-koks. Maar chef-kok Edwin van Gent van UFS laat al weten dat alle trends met...
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtRemia opent ‘pop-up museum’ op Horecava
Actie - De combinatie van Remia Fritessaus Classic en Remia Curry Ketchup is onlangs uitgeroepen tot het ‘Lekkerste Speciaaltje’. Als eerbetoon aan dit culinaire erfgoed heeft Remia tijdens de aankomende Horecava daarom een exclusief pop-up museum geopend, waar de combinatie wordt tentoongesteld.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtJarko Barten volgt Fred ten Kroode op bij Valderrama
Opvolging - Fred ten Kroode is per 1 januari dit jaar teruggetreden als eigenaar van Valderrama Benelux. Voormalig chef kok Jarko Barten volgt hem op en wil het olijfoliemerk verder uitbouwen.
Lees berichtSligro Food Group realiseerde in 2023 omzet van € 2.859 miljoen
Jaarcijfers - De omzet van Sligro Food Group over 2023 bedroeg € 2.859 miljoen, een toename van 15,2% ten opzichte van de omzet in 2022. De omzet bedroeg toen € 2.483 miljoen. Autonoom steeg de omzet met 8,8%.
Lees berichtNederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens
Onderzoek – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.
Lees berichtSligro rondt overname met transportdeel Simon Loos af
Overname - Sligro Food Group maakt bekend dat de transactie van de op 1 december 2023 aangekondigde overname van de verkoop van de transportactiviteiten van Simon Loos Transport naar Sligro Food Group Transport en Koninklijke Euser B.V. is afgerond.
Lees berichtAmstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne
Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?
Lees bericht