Lunchroom annex wijnbar rukt op
Lunchroom – Overdag lunchroom, ’s avonds wijnbar. Een nieuw type horecabedrijf rukt op in hoog tempo. Het gaat om bedrijven waar de consument in een aangename en moderne atmosfeer overdag koffie en broodjes kan krijgen en vanaf het einde van de middag wijn met kleine, vaak Mediterrane hapjes. Onder meer vanwege oplopende kosten en geringere marges, streeft de spijsverstrekkende horeca naar een betere bezetting...
Lees berichtVrije gift voor diner in restaurant
Horeca – Gasten van stadscafé-restaurant 't Feithhuis in Groningen mogen sinds kort zelf bepalen wat zij voor hun diner betalen. Als tegenprestatie voor deze geste vraagt het restaurant de klanten wel aan- en opmerkingen geven over het eten en de service. Uit eerste resultaten blijkt dat bezoekers gemiddeld 5 à 6 procent te weinig betaalden. Maar voor dat omzetverlies krijgt eigenaar Postema heel veel waardevolle opmerkingen terug. "Wij willen...
Lees berichtOnzekerheid raakt horeca
Horeca – Horecabezoeker houdt de hand op de knip. De ondernemers moeten rekening houden met afwachtende klanten, die door onzekerheid over nieuwe bezuinigingen minder zullen uitgeven. Dat blijkt uit het kwartaalbericht sectoren van het economische bureau van ING waarover De Telegraaf bericht. De afgelopen jaren bevonden volgens ING de detailhandel en horeca zich al in zwaar weer, omdat consumenten door lastenverzwaringen, achterblijvende lonen en oplopende werkloosheid minder makkelijk geld...
Lees berichtPasta Bene en Del Arte betreden de markt
Horeca – Twee pastaconcepten met grote ambities betreden de Nederlandse markt; Pasta Bene en Del Arte. De nieuwe formule Pasta Bene opent 12 mei zijn eerste vestiging in Veenendaal. Pasta Bene wil daarna zo snel mogelijk groeien naar 40 zaken in het hele land. Pasta Bene, Food Italian Style wil zich bij de uitrol bij voorkeur vestigen in stedelijke gebieden met minimaal 50.000 inwoners op A2 en B1 locaties. Het gaat om zaken van 120...
Lees bericht