Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtBrouwerij vandeStreek opent pop-up bar in Domtoren
Pop-up - De Utrechtse brouwerij vandeStreek opent van 29 februari tot en met 3 maart een tijdelijk biercafé in de Domtoren. In dit pop-up café wordt een bier gepresenteerd dat gerijpt is in de Domtoren zelf. Het pop-up café is ook de locatie van het jubilerende Café Theater Festival.
Lees berichtDrie favoriete gerechten in één My Domino’s Box
Introductie – Pizzaketen Domino's introduceert de My Domino's Box: een eenpersoons box met ruimte voor een mini-versie van je favoriete pizza en twee bijgerechten. De box is naar eigen smaak samen te stellen. Volgens Domino’s zijn er op die manier honderden mogelijke combinaties mogelijk.
Lees berichtOud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos
Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.
Lees berichtXu Dong Sun wil eerste halal Japans restaurant openen
Crowdfunding - Maruki, een restaurantconcept dat de Japanse keuken combineert met halal-principes, gaat binnenkort de deuren openen in Rotterdam. Het wordt het eerste halal restaurant in Nederland. Initiatiefnemer is de horecaondernemer Xu Dong Sun. Hij heeft een diepgaande passie voor zowel de horeca als zijn geloof.
Lees berichtBram Ladage schept 24.000 gratis frietjes weg op Valentijnsdag
Formulenieuws – Cafetariabedrijf Bram Ladage vierde Valentijnsdag dit jaar met het gratis weggeven van een ‘Brammetje’. Afgelopen woensdag werden op die manier maar liefst 24.000 klanten blij gemaakt met een gratis 'frietje met'.
Lees berichtABN AMRO: ‘grootste crises voor foodsector lijkt voorbij’
Analyse – Een lichte stijging van het volume van zo’n 0,5 procent in 2024, maar met oplopende personeelskosten, grondstoffen en energie, zorgen gezamenlijk voor verdere druk op de marges in de foodsector. Toch lijkt daarmee de grootste crises voorbij, aldus een analyse van ABN AMRO. De bank heeft de verwachting dat het in de foodsector in de tweede helft van 2024 allemaal wat beter gaat.
Lees berichtKoffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea
Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Lees berichtHorecaEvenTT blijft qua sfeer indruk maken
Vakbeurzen – Niet het aanbod, maar juist de sfeer maakt de vakbeurs HorecaEvenTT in Leeuwarden zo specifiek. Zowel deelnemer als bezoek laten merken dat de beurs gezien wordt als de ontmoetingsplatform voor het noordelijk deel van Nederland. Daarom doelgerichte gesprekken op de beursvloer en door de komst van veel horecaondernemers van de eilanden een efficiënte manier van relatiebeheer voor veel bedrijven.
Lees berichtSligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar
Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO Koen Slippens.
Lees bericht