Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht

Brouwerij vandeStreek opent pop-up bar in Domtoren

Pop-up - De Utrechtse brouwerij vandeStreek opent van 29 februari tot en met 3 maart een tijdelijk biercafé in de Domtoren. In dit pop-up café wordt een bier gepresenteerd dat gerijpt is in de Domtoren zelf. Het pop-up café is ook de locatie van het jubilerende Café Theater Festival.

Lees bericht

Drie favoriete gerechten in één My Domino’s Box

Introductie – Pizzaketen Domino's introduceert de My Domino's Box: een eenpersoons box met ruimte voor een mini-versie van je favoriete pizza en twee bijgerechten. De box is naar eigen smaak samen te stellen. Volgens Domino’s zijn er op die manier honderden mogelijke combinaties mogelijk.

Lees bericht

Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht


Xu Dong Sun wil eerste halal Japans restaurant openen

Crowdfunding - Maruki, een restaurantconcept dat de Japanse keuken combineert met halal-principes, gaat binnenkort de deuren openen in Rotterdam. Het wordt het eerste halal restaurant in Nederland. Initiatiefnemer is de horecaondernemer Xu Dong Sun. Hij heeft een diepgaande passie voor zowel de horeca als zijn geloof.

Lees bericht


ABN AMRO: ‘grootste crises voor foodsector lijkt voorbij’

Analyse – Een lichte stijging van het volume van zo’n 0,5 procent in 2024, maar met oplopende personeelskosten, grondstoffen en energie, zorgen gezamenlijk voor verdere druk op de marges in de foodsector. Toch lijkt daarmee de grootste crises voorbij, aldus een analyse van ABN AMRO. De bank heeft de verwachting dat het in de foodsector in de tweede helft van 2024 allemaal wat beter gaat.

Lees bericht



HorecaEvenTT blijft qua sfeer indruk maken

Vakbeurzen – Niet het aanbod, maar juist de sfeer maakt de vakbeurs HorecaEvenTT in Leeuwarden zo specifiek. Zowel deelnemer als bezoek laten merken dat de beurs gezien wordt als de ontmoetingsplatform voor het noordelijk deel van Nederland. Daarom doelgerichte gesprekken op de beursvloer en door de komst van veel horecaondernemers van de eilanden een efficiënte manier van relatiebeheer voor veel bedrijven.

Lees bericht

Sligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar

Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO Koen Slippens.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid