Koreaanse keuken breekt definitief door
Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.
Lees berichtAmsterdam krijgt eerste warme-chocolademelkwinkel van Nederland
Pop-up - Deze winter krijgt Amsterdam een primeur: de eerste winkel van Nederland die volledig is gewijd aan warme chocolademelk. Vanaf 23 oktober opent namelijk de pop-up MOCA, een afkorting van Mokum Cacao.
Lees berichtAmsterdam krijgt eerste warme-chocolademelkwinkel van Nederland
Pop-up - Deze winter krijgt Amsterdam een primeur: de eerste winkel van Nederland die volledig is gewijd aan warme chocolademelk. Vanaf 23 oktober opent namelijk de pop-up MOCA, een afkorting van Mokum Cacao.
Lees berichtAnyTyme Asten haalt 70 procent van bestellingen via eigen website
Formulenieuws – Terwijl veel horecaondernemers zuchten onder de hoge commissies van bezorgplatforms, kiest cafetaria AnyTyme Asten voor een andere koers. Ruim 70 procent van de bestellingen loopt inmiddels via de eigen website. Daarmee heeft de zaak niet alleen de marge terug, maar ook de klant.
Lees berichtPoké Perfect opent grootste vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - De fast-casual formule Poké Perfect breidt verder uit en heeft haar grootste vestiging tot nu toe geopend op Schiphol Plaza. De nieuwe locatie in Aankomsthal 1 van 150 vierkante meter met 74 zitplaatsen biedt reizigers, medewerkers en bezoekers van de luchthaven een gezond alternatief voor onderweg.
Lees berichtRestaurantketens trekken 7,3 miljoen bezoekers
Onderzoek - Nederlandse restaurantketens blijven een vaste waarde in het eetgedrag van consumenten. In totaal bezochten het afgelopen jaar 7,3 miljoen Nederlanders een restaurantketen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 3.500 respondenten.
Lees berichtSligro noteert stabiele omzetgroei zonder tabaksverkoop
Groothandel - Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal van 2025 een omzet gerealiseerd van €664 miljoen. Dat is een daling van €61 miljoen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar die afname is vrijwel volledig toe te schrijven aan het stopzetten van de tabaksverkoop. Gecorrigeerd voor tabak liet de Nederlandse markt een omzetgroei van 2,5% zien, terwijl de Belgische activiteiten stabiel bleven ten opzichte van 2024.
Lees berichtOld Amsterdam en NY Pizza lanceren limited-edition truffelpizza
Formulenieuws - Wat begon als een reeks mysterieuze graffiti-tags op New York Pizza-filialen door heel Nederland, blijkt een slimme marketingstunt. De opvallende leus “It’s The Cheese” op verschillende ramen was geen vandalisme, maar de aankondiging van een samenwerking tussen Old Amsterdam en New York Pizza.
Lees berichtEG Group opent Go Fresh Food Bar op hoofdkantoor in Breda
Formulenieuws - EG Group heeft onlangs de deuren geopend van de nieuwe Go Fresh Food Bar op haar hoofdkantoor in Breda. Het restaurant is gevestigd in het GR8 Hotel en moet uitgroeien tot een toegankelijke ontmoetingsplek voor zowel medewerkers, hotelgasten als zakelijke bezoekers.
Lees berichtLarry’s lanceert Hollandse bao bun met Holtkamp en Kesbeke
Introductie - Amsterdam heeft er een nieuwe culinaire trend bij. Bao-bunbar Larry’s presenteert in samenwerking met de Amsterdamse iconen Holtkamp en Kesbeke een opvallende creatie: de bao bun croquet met augurk. Het broodje, dat een ode brengt aan klassieke Hollandse smaken in een modern jasje, is exclusief verkrijgbaar bij Larry’s aan de Kinkerstraat.
Lees bericht