Marco van der Wijngaard net niet in wereldfinale Bocuse d’Or
Wedstrijd - Het Nederlandse Bocuse d’Or team met chef Marco van der Wijngaard en commis Stijn de Jong (beiden Sterklas) zijn er net niet in geslaagd om een plek te winnen in de wereldfinale van Bocuse d’Or. Het team kreeg een penalty en eindigde ondanks een goede prestatie tijdens de Europese finale in het Noorse Trondheim de 11de plaats.
Lees berichtSchiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees bericht75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtVrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtProef met statiegeldbekers op Rotterdam CS en in de Maasstad
Stations - Rotterdamse ondernemers, de gemeente Rotterdam en NS introduceren samen statiegeldbekers. Het gaat om een proef voor reizigers op station Rotterdam Centraal en in de stad Rotterdam. De proef is maandag van start gegaan.
Lees berichtHajé komt met eigen huismerk koffiebonen voor thuis
Restaurants – Hajé Hotels & Restaurants komt met een eigen merk koffiebonen voor consumenten. Het gaat om de koffiebonnen van de koffie die ook in de restaurants wordt geschonken. Het private label werd vrijdag door operationeel directeur Michiel van Wolferen-van Dijk van Hajé gelanceerd bij Hajé Restaurant Nieuwegein.
Lees berichtAnne-Wies van Oosten genomineerd voor Wijnvrouw van het Jaar
Verkiezing - Tijdens een besloten diner met Marimar Torres van Familia Torres wijnen uit Californië, heeft de vakjury van Wijnvrouw van het Jaar 2024 Anne-Wies van Oosten aangekondigd als tweede kanshebber voor de titel.
Lees berichtCafetariaomzet groeit in februari met 2,4%
Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.
Lees berichtPlant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtFoodplatform QSTA en databeheerder Foodbyte fuseren
Samenvoeging – Databeheerbedrijf Foodbyte en online foodplatform QSTA in Rotterdam zijn per 1 maart jl. samengevoegd. De bedrijven zetten hun gezamenlijke activiteiten voort onder de naam QSTA. Dankzij de samenvoeging wil het nieuwe QSTA verder voorop lopen in de foodwereld als het gaat om het verwerken en publiceren van fooddata.
Lees bericht