Deliveroo komt met ‘coole picknick-tas’


Bezorgdienst – Inspelend op het warme weer de komende dagen biedt Deliveroo picknick-liefhebbers de mogelijkheid de hapjes en drankjes koud te houden in het park of op het strand. De bezorgdienst introduceert namelijk eigen thermische koeltas in picknick-formaat.

Vanaf dinsdag 15 september zijn de coole tassen in een limited edition in een aantal Nederlandse steden voor 5 euro te koop via de Deliveroo-app. Na bestelling wordt de tas binnen 30 minuten door Deliveroo bezorgd.

De ritsbare COOLtas, in de herkenbare groenblauwe Deliveroo-kleur, is net als zijn grote broer gevoerd met een hitte-beschermende-technologie en ontworpen om eten en drinken tot wel twee uur vers en op de gekoelde temperatuur te houden.

Picknicken groeit

Picknicken in Nederland wint terrein, ziet Deliveroo en ook de bestellingen vanaf die locaties nemen toe. Het vaakst wordt er besteld op zaterdag en zondag tussen drie en vier uur ‘s middags. Sandwiches en traditionele bezorgmaaltijden, zoals burgers en pizza’s, blijken het populairst te zijn. Vaak gaat het bezorgen van een pizza ook gepaard met een alcoholische versnapering, blijkt uit cijfers van Deliveroo.

IJs stijgt 205%

Andere cijfers van de bezorgdienst: Ten opzichte van januari bestelden maar liefst 45% meer mensen een alcoholisch drankje; de top drie meest populaire alcoholische dranken waren een fles witte Chardonnay-wijn, Vin de France-rosé en een sixpack Heineken. Ook een toetje ontbreekt niet, de verkoop van ijs steeg de afgelopen zes maanden met maar liefst 205%.

Redding

Jeroen Schaling, Marketing Director van Deliveroo: ‘Picknicken is voor Nederlanders de redding geweest in de warme dagen van 2020, maar het bleek zonder een goede koeltas een uitdaging om het goed te doen – we zijn het afgelopen paar maanden allemaal wel eens het slachtoffer geweest van lauwwarme dranken, gesmolten ijs of zompig brood. Dus of je nu je salade, biertjes of bubbels koud wil houden, of als je gewoon op zoek bent naar een picknick-tas van hoge kwaliteit, dan is onze COOLtas de perfecte oplossing.’

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Deliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt

Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.

Lees bericht



Groei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021

Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.

Lees bericht



Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland

Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.

Lees bericht

SPAR laat boodschappen via thuisbezorgd bezorgen

Formulenieuws - SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, starten pilot om nu ook boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Het gaat om een assortiment van zo’n 1000 geselecteerde producten, waaronder brood, melk en andere verse ingrediënten tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid