Deliveroo wordt partner van de Eredivisie


Bezorgdienst – Deliveroo en de Eredivisie gaan voor het huidige en volgende competitieseizoen samenwerken. Vanaf aanstaande zondag 1 maart wordt op de zogenaamde Super Zondag, met de topwedstrijden PSV - Feyenoord en Ajax - AZ, het maaltijdbezorgplatform de ‘Official Food Delivery Partner’ van de Eredivisie.

Voor beide partijen is de samenwerking logisch omdat voetbaluitzendingen in het weekend geschikte momenten zijn om maaltijden thuis te laten bezorgen. Voor Deliveroo is de samenwerking helemaal logisch omdat die bezorgdienst al overeenkomsten heeft met organisaties van buitenlandse voetbalcompetities en -clubs als de FA Cup (UK), La Liga (Spanje), FIGC (Italië) en Paris Saint-Germain (Frankrijk).

Voetbalgerechten

Deliveroo wil samen met partners als KFC en Buger King, maar ook lokale aanbieders, kijken of er speciale ‘voetbalgerechten’ zijn samen te stellen. Daaraan kunnen dan ook acties worden verbonden voor gratis tickets voor Eredivisie-wedstrijden. Deliveroo ziet in de samenwerking een duidelijk versterking van het eigen imago. Om dit naar buiten uit te dragen wordt de samenwerking op tassen en kleding van de bezorgers geuit. Ook in de reclames van Deliveroo wordt de samenwerking zichtbaar.

Springplank

Deliveroo ziet de samenwerking met de Eredivisie ook als mooie springplank om de bezorgdiensten in een aantal plaatsen uit te breiden. Deliveroo wordt, naast onder andere hoofdsponsor KPN en de maatschappelijke partner Vriendenloterij, de zevende officiële partner van de Eredivisie.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Deliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt

Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.

Lees bericht



Groei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021

Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.

Lees bericht



Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland

Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.

Lees bericht

SPAR laat boodschappen via thuisbezorgd bezorgen

Formulenieuws - SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, starten pilot om nu ook boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Het gaat om een assortiment van zo’n 1000 geselecteerde producten, waaronder brood, melk en andere verse ingrediënten tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid