FEBO opent tijdelijk ‘Valentijnsdag’-restaurant Maison FEBO


De chocoladebitterbal van FEBO

Formulenieuws - De FEBO op het Amsterdamse Stadionplein wordt speciaal voor Valentijnsdag omgetoverd tot romantisch restaurant. Maison FEBO is een ode aan de eerste vestiging die grondlegger Johan Izaäk de Borst in 1941 startte. Om hem te eren is ook een receptuur van hem ingezet waardoor de chocoladebitterbal weer verkrijgbaar is.

Johan Izaäk de Borst opende in 1941 zijn brood- en banketbakkerij Maison FEBO. Vlakbij de eerste FEBO-vestiging achter het Olympisch Stadion zit nu een locatie van de inmiddels landelijke keten. Juist die vestiging wordt tijdens Valentijnsdag omgedoopt tot Maison FEBO, als verwijzing naar de eigen historie. Dit keer is Maison FEBO echter een romantisch restaurant met driegangenmenu, livemuziek en bediening.

Chocoladebitterballen

Geïnspireerd door het rijke banketbakkersverleden lanceert FEBO tijdelijk een nieuwe held: de chocoladebitterbal. Voor deze bitterbal heeft de cafetariaketen de handen ineengeslagen met het Nederlandse Hands Off My Chocolate. De bitterbal is gemaakt van de Double Dark 70% repen, die zijn gesmolten en verrijkt met bloem, roomboter en slagroom om de romige salpicon te creëren. Een ambachtelijke salpicon vormt de basis voor goede kroketten en bitterballen. Nadat de salpicon is afgekoeld en opgestijfd kunnen deze tot bitterballen gevormd worden.

Klanten die op 14 februari een bestelling doen bij FEBO via Thuisbezorgd en Deliveroo, ontvangen gratis zes chocoladebitterballen in een speciale Valentijnsverpakking.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Kip het meest populair bij Brabanders met carnaval

Bezorgmarkt – Carnaval vieren maakt hongerig en dat ziet bezorgdienst Deliveroo in de cijfers; een stijging van twintig procent in de bestellingen, terwijl dat in de rest van het land slechts vijf procent is. Uit die cijfers blijkt ook dat kip het meest populair is bij de carnavalsvierders in Brabant.

Lees bericht

Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht

McDonald’s kiest naast Uber Eats ook voor Thuisbezorgd.nl

Bezorgdienst – McDonald’s kiest naast een samenwerking met bezorgdienst Uber Eats ook voor een samenwerking met Thuisbezorgd. Maandag 23 december gaat in Maastricht het eerste restaurant van start met McDelivery via Thuisbezorgd.nl. Het gaat vooralsnog om een proef, maar de bedoeling is dat de bezorgdienst wordt uitgebreid naar andere steden. Tot nu toe werkte McDonald’s exclusief met Uber Eats,...

Lees bericht

Deliveroo bereikt mijlpaal van 50 ‘virtual brands’

Bezorgdienst - Maaltijdplatform Deliveroo wilde eind dit jaar de mijlpaal bereiken van vijftig ‘digitale restaurants’. Met de aansluiting van Chicken Today uit Breda, onderdeel van Cafetaria Fine Food, is dat nu gelukt. Er zijn nu vijftig ‘virtual brands’ aangesloten. Virtual brands, oftewel ‘digitale restaurants’ zijn restaurantmerken die bezorgen vanuit bestaande of speciaal daarvoor opgezette keukens. Met dergelijke keukens werd twee...

Lees bericht


De 10 meest bestelde gerechten bij Deliveroo

Bezorgdienst – Maaltijdenbezorgservice Deliveroo stelt vaker lijstjes samen. Nu tegen het einde van het jaar maken zij melding van de meest bestelde gerechten het afgelopen jaar en hoe die gerechten zich verhouden tot de bestelde gerechten in de rest van de wereld. Naast het lijstje van de meest bestelde gerechten, waagde de maaltijdenbezorgservice zich ook aan een voorspelling voor 2020: Deliveroo’s 10...

Lees bericht

Ook Febo gaat starten met thuisbezorging

Formulenieuws – De snackbarketen Febo gaat in Amsterdam en omgeving starten met thuisbezorging. Na een proef heeft de keten gekozen voor de bezorgdiensten van Deliveroo. Uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee bezorgpartijen samenwerken. Febo is al sinds 2015 bezig met het voorbereiden van thuisbezorging. Het heeft daarin ook samengewerkt met Thuisbezorgd.nl. De ervaringen met thuisbezorging bij Febo zijn inmiddels zodanig dat...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid