FEBO opent tijdelijk ‘Valentijnsdag’-restaurant Maison FEBO
Formulenieuws - De FEBO op het Amsterdamse Stadionplein wordt speciaal voor Valentijnsdag omgetoverd tot romantisch restaurant. Maison FEBO is een ode aan de eerste vestiging die grondlegger Johan Izaäk de Borst in 1941 startte. Om hem te eren is ook een receptuur van hem ingezet waardoor de chocoladebitterbal weer verkrijgbaar is.
Johan Izaäk de Borst opende in 1941 zijn brood- en banketbakkerij Maison FEBO. Vlakbij de eerste FEBO-vestiging achter het Olympisch Stadion zit nu een locatie van de inmiddels landelijke keten. Juist die vestiging wordt tijdens Valentijnsdag omgedoopt tot Maison FEBO, als verwijzing naar de eigen historie. Dit keer is Maison FEBO echter een romantisch restaurant met driegangenmenu, livemuziek en bediening.
Chocoladebitterballen
Geïnspireerd door het rijke banketbakkersverleden lanceert FEBO tijdelijk een nieuwe held: de chocoladebitterbal. Voor deze bitterbal heeft de cafetariaketen de handen ineengeslagen met het Nederlandse Hands Off My Chocolate. De bitterbal is gemaakt van de Double Dark 70% repen, die zijn gesmolten en verrijkt met bloem, roomboter en slagroom om de romige salpicon te creëren. Een ambachtelijke salpicon vormt de basis voor goede kroketten en bitterballen. Nadat de salpicon is afgekoeld en opgestijfd kunnen deze tot bitterballen gevormd worden.
Klanten die op 14 februari een bestelling doen bij FEBO via Thuisbezorgd en Deliveroo, ontvangen gratis zes chocoladebitterballen in een speciale Valentijnsverpakking.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees berichtMinder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway
Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.
Lees berichtMayte Oosterveld van PLUS wordt CFO Just Eat Takeaway
Benoeming - De Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com heeft financieel directeur Mayte Oosterveld van PLUS voorgedragen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Just Eat Takeaway.com. In die functie zal zij Brent Wissink opvolgen die zijn vertrek heeft aangekondigd.
Lees berichtFrikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag
Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...
Lees berichtThuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtChristina Aguilera en rapper Latto in ‘Thuisbezorgd-campagne’
Campagne - Christina Aguilera en rapper Latto brengen hiphop en opera samen in nieuwe campagne voor Thuisbezorgd.nl. Beide artiesten slaan in de ‘Zei d’r iemand’-Thuisbezorgdcampagne voor de eerste keer de handen ineen.
Lees bericht