Medewerkers Vermaat gaan voedsel inzamelen

Actie – Horecabedrijf Vermaat gaat een inzamelingsactie houden onder eigen medewerkers voor de Voedselbanken. Vermaat was al sponsor van de Voedselbank in Houten, maar gaat die samenwerking nu uitbreiden. Vermaat verzorgt de horeca op zo’n 220 locaties bij bedrijven, musea, ziekenhuizen, evenementen, airports etc. Tot op heden gingen incidentele overschotten zoals de frisdrank rond de Kerst en de chocola met de Pasen naar de Voedselbank toe, maar die samenwerking wordt nu...

Lees bericht

Na de tram nu ook dineren in de trein

Horeca - Naast het dineren in de Hofftram in Den Haag, kunnen liefhebbers van rijdend dineren vanaf 21 augustus ook terecht in de trein. Railpromo start namelijk in samenwerking met de Nederlandse sterrenchef Edwin Soumang (Restaurant One, 1 Michelin-ster) het Panorama Rail Restaurant. Deze tot restaurant omgebouwde exclusieve trein vertrekt wekelijks vanuit Amsterdam Centraal voor een rondrit door Nederland. In de keukens van de trein worden de diners vers bereid. Het Panorama...

Lees bericht

Cafetaria’s SnackPoint sluiten zich aan bij ProFri

Formulenieuws – Alle 84 vestigingen van SnackPoint sluiten zich aan bij vakvereniging ProFri. De collectieve aansluiting is mogelijk geworden omdat het Keurmerk Goed Gefrituurd niet meer automatisch is gekoppeld aan het lidmaatschap. Collectieve aansluitingen bij de vakvereniging waren voorheen moeilijk vanwege de rechtstreekse koppeling met het Goed Gefrituurd-keurmerk van de vereniging. Iedere ‘frituurder’ van een organisatie die zich wilde aansluiten bij ProFri moest namelijk worden doorgelicht of het voldeed aan de eisen...

Lees bericht

Albron opent Starbucks in AMC

Formulenieuws - Starbucks Coffee Company  en Albron hebben vandaag de deuren geopend van een nieuwe Starbucks vestiging in het AMC te Amsterdam. Het is de eerste store in een Europees ziekenhuis.  Michael Haley, director licensed stores, Starbucks EMEA: “We zijn verheugd om deze vierde Store in partnership met Albron te openen. Dit is de 45e Licensed Store in Nederland en de eerste in een ziekenhuis op het Europese vasteland. Met...

Lees bericht


Echtparen met kind ‘big spenders’ in de horeca

Onderzoek – Op zoek naar omzet? Mik op echtparen met kinderen. Uit het Nationaal Budgetonderzoek van het CBS blijkt namelijk dat deze groep relatief het meest uitgeeft in de horeca. Huishoudens geven 6000 euro per jaar uit aan ontspanning. Het grootste gedeelte aan vakanties en in de horeca. Alleenstaanden onder de 65 geven volgens het CBS relatief het meest uit in de horeca vergeleken met hun totale uitgaven aan ontspanning. Maar de 'big...

Lees bericht

Aantal strandpaviljoens fors toegenomen

Leisure - Het aantal paviljoens bij de Nederlandse stranden en recreatiemeren is sinds 2010 met 15% stevig gegroeid naar 514 zaken, sinds 1 januari 2014 bedroeg de groei zelfs 7% of wel 33 outlets. Zuid-Holland, Noord-Holland en Zeeland zijn samen goed voor 80% van alle paviljoens. Dit blijkt uit cijfers van het Rotterdamse databasebureau Datlinq. Bier en koffie zijn belangrijke categorieën voor strandpaviljoens. Opvallend is dat binnen deze categorie op merkniveau verschillen zijn te zien ten opzichte...

Lees bericht

Cappuccino? Irving Farm Coffee serveert ‘ m naakt

Marketing - Een cappuccino? Deze werd recent in de Amerikaanse koffiebar Irving Farm Coffee Roasters geserveerd met suiker en melk, door barista’s zonder kleding. Een mooie stunt van Nestlé. Nestlé heeft een nieuwe koffiemelk ontwikkeld. En om de introductie kracht bij te zetten werd gekozen voor een ludieke promotiecampagne. Bij de Lower East Side in New York werden een dag lang alle koffies naakt geserveerd. Nou naakt, de baristaâ€...

Lees bericht

Campagne voor verantwoord wijngebruik

Campagne – De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) bereidt een consumenten campagne voor gericht op het verantwoord genieten van wijn. De campagne is gebaseerd op de principes van het internationale platform Wine in Moderation. Om lid te kunnen worden van Wine in Moderation heeft de KVNW eerder dit jaar een verzoek ingediend. Wine in Moderation telt met de toelating van de KVNW 15 leden en 3 waarnemende leden. Alle deelnemende organisaties dragen...

Lees bericht


Grolsch gaat Scheveningse Pier ondersteunen

Partnership – Bierbrouwer Grolsch heeft voor vijf jaar een strategische partnership gesloten met Pier B.V. en ondersteunt daarmee de plannen voor de nieuwe activiteiten op Scheveningse boegbeeld. De Pier gaat naar alle waarschijnlijkheid nog dit jaar open. Koninklijke Grolsch, dochteronderneming van SABMiller is de komende jaren de exclusieve bier- en drankenleverancier voor alle horecaondernemers op De Pier. Daarbij zal voornamelijk het biermerk Kornuit een hele prominente rol spelen. Tevens gaat...

Lees bericht

Sligro gaat serieus werk maken van de Belgische markt

Groothandel – Sligro gaat met een combinatie van zelfbediening en bezorging serieuze stappen zetten op de Belgische markt. In Vlaanderen worden daarvoor twee vestigingen ingericht, waarvan er eentje in het najaar van 2016 de deuren opent. Daarnaast wordt voor het dagelijks bestuur een klein hoofdkantoor in België ingericht waar met name de lokale commerciële activiteiten zullen plaatsvinden. Koen Slippens maakte deze stap bekend tijdens de eerste half jaarscijfers. De stappen worden...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid