300ste sportclub sluit aan bij Gezonde Sportkantine

Leisure – Sportvereniging VVOG in Harderwijk is de 300ste Gezonde Sportkantine. Paul Rosenmöller, voorzitter Convenant Gewicht, maakte dit zaterdag bekend. De Gezonde Sportkantine wil sportclubs stimuleren gezond eten en drinken in hun kantine  aan te bieden. Clubs ontvangen van een sportkantineadviseur persoonlijk advies en een starterspakket met promotiemateriaal. “Ik ben heel blij dat zoveel voetbal-, tennis- en hockeyclubs dit jaar aan de slag zijn gegaan om ook gezonde producten op...

Lees bericht

Nieuwe generatie PEF-technologie voor aardappelverwerking

Industrie - Pulsemaster BV introduceert een nieuwe generatie PEF (pulsed electric field)-technologie voor het verbeteren van verwerkingsprocessen in de aardappelindustrie. Daarmee komt de definitieve doorbraak van PEF-processing in de foodsector in zicht, aldus het bedrijf uit Bladel. Een betere snijkwaliteit en een efficiënter proces zijn de belangrijkste resultaten van het vervangen van de preheater door PEF-apparatuur. Zowel het water- als het energieverbruik gaat omlaag. Ook levert PEF-processing een...

Lees bericht

Restaurants zetten positief zelfbeeld vrouwen op de kaart

Ludiek – De Groningse restaurants Tapasco en Cantina Mexicana vinden het zelfbeeld dat vrouwen hebben onder maat en onterecht. Om hier wat aan te doen, om het zelfbeeld op te vijzelen, krijgen de vrouwelijke gasten, die wel een positief zelfbeeld hebben, vijftig procent korting op het hoofdgerecht. “Ben jij blij met hoe je eruit ziet?” Het is de standaard vraag die de obers van de restaurants Tapasco en Cantina Mexicana stellen...

Lees bericht

Vergelijkingssites nog steeds belangrijke graadmeter

  Onderzoek – Meer dan een kwart van alle gasten laat het restaurantbezoek afhangen van beoordelingen van vergelijkingswebsites. Voor hotels ligt dit percentage zelfs op meer dan 30 procent. Vooral mannen zijn verzot op het online vergelijken van restaurants en hotels. GfK voerde voor het FoodService Instituut Nederland (FSIN) een onderzoek uit over vergelijkingssites. Het blijkt dat 33 procent van de Nederlanders wel eens een vergelijkingswebsite gebruikt om een keuze te maken voor een...

Lees bericht


Hoogste punt Food Center Westland

Groothandel - Het Food Center Westland heeft onlangs het hoogste punt bereikt. Het overdekte groothandelscentrum in Poeldijk opent in april 2015. Food Center Westland richt zich met haar activiteiten op de groentedetailhandel, horeca- en cateringbedrijven. Het nieuwe groothandelscentrum voor groenten en fruit heeft niet alleen een strategische ligging in de Randstad, maar profileert richt zich tevens met gezamenlijke communicatie en marketingacties richting de detailhandel en de horeca. Het Food Center Westland...

Lees bericht

Febo introduceert de Sinterklaaskroket

Formulenieuws - Febo heeft tijdens de Sinterklaasperiode een uniek product gelanceerd, de Speculaaskroket. De Speculaaskroket is een knipoog naar de oprichter van Febo, die oorspronkelijk als banketbakker begonnen is. De Speculaaskroket is een idee van Amsterdams reclamebureau NATWERK. Naast campagnes voor mooie merken, zijn ze bekend van hun reeks eigen projecten zoals Bacon Hagelslag. Doel achter de introductie is laten zien dat de kroket voortkomt uit pure ambacht. De kroket...

Lees bericht

Nieuwste Michelin gids toont drie nieuwe tweesterrenrestaurants

Sterrenslag - Drie restaurants die twee sterren krijgen en de vijf zaken die een eerste ster krijgen. Michelin, de belangrijkste graadmeter als het gaat om culinaire toplocaties, onthulde vandaag in Maastricht de topselectie. Deze editie telt 1217 adressen. Wat kwaliteit van de bovenste plank betreft, steken er in Nederland nog steeds twee zaken bovenuit: De Librije (Zwolle) en De Leest (Vaassen). Jonnie en Thérèse Boer verhuizen met hun drie...

Lees bericht

GfK en FSIN kijken naar gebruik vergelijkssites hotels en restaurants

Onderzoek – Marktonderzoekbureau GfK en FSIN onderzochten het gebruik van vergelijkingswebsites voor hotels en restaurants in Nederland. En trekt daaruit 8 conclusies. De percentages kunnen afwijken omdat het gebruik inmiddels al is gestegen melden partijen. De komende tijd zal het gebruik verder doorstijgen zo is de verwachting. De acht hoofdconclusies: •33% van de Nederlanders gebruikt wel eens een vergelijkingswebsite om een keuze te maken voor een hotel. Voor restaurants ligt dit percentage op 28%. ...

Lees bericht


Horecatrend: het delen van locaties

Foodservice – Het delen van locaties voor horeca-activiteiten komt steeds vaker voor. Het verlaagt de vaste kosten van de ondernemers en zorgt voor steeds wisselende ervaringen voor de gast op de locatie. Food Inspiration, een platform voor foodprofessionals, publiceert binnenkort het trendrapport 2015 met daarin aandacht voor de trend ‘sharing is caring’. Generatie na generatie zag bezit als het ultieme statussymbool. Een koophuis, een grote auto en torenhoge stapels cd’s. In...

Lees bericht

Zakelijke klanten in foodservice oriënteren zich vaker via internet

Onderzoek –Zakelijke foodserviceklanten oriënteren zich steeds vaker via internet op een aankoop. De laatste anderhalf jaar is dat met maar liefst 25% toegenomen, aldus een onderzoek van GROUP7. Aan het onderzoek hebben 80 leveranciers voor de foodservice deelgenomen. 70% van de ondervraagden noemt internet bij de drie belangrijkste kanalen voor oriëntatie. Dat is maar liefst 25% meer dan in het onderzoek uit 2013. Het belang van beurzen, buitendienst en brochures nam met 10 procent...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid