JOMO Foodservice heet voortaan Chefs Culinar

Industrie - JOMO Foodservice neemt vanaf vandaag de gelijke naam aan als dat van het Duitse moederbedrijf, namelijk Chefs Culinar. De nieuwe naam heeft een meer internationaal karakter. Daardoor is de naam niet alleen geschikt voor de Duitse markt maar ook voor de landen waar Chefs Culinar nog meer actief is zoals Nederland. Zo laat het bedrijf weten. JOMO Foodservice heeft zich als onderdeel van Chefs Culinar, in de afgelopen...

Lees bericht

Gezonde sportkantine centraal in speciale kas tijdens World Cup-hockey

Leisure – De Nederlandse Hockeybond en de gemeente Westland hebben het plan opgevat om tijdens de World Cup-wedstrijden in Den Haag een echte kas te bouwen waar deelnemers en bezoekers tekst en uitleg krijgen over gezonde producten. In dit WestlandGreenhouse kunnen bezoekers zien hoe deze producten groeien. Het WestlandGreenhouse wordt een ontmoetingspunt waar mensen samenkomen om niet alleen te praten over hockey, maar ook over tuinbouw en gezond leven. In de...

Lees bericht

Sligro start magazine ‘Exclusief’ voor foodprofessional en hobbykok

Groothandel - Groothandel Sligro is gestart met het  inspiratiemagazine ‘Exclusief’ voor de foodprofessional en de hobbykok. Het magazine biedt beide doelgroepen food-inspiratie, informatie over de laatste (internationale) trends en praktische tips om te gebruiken in de dagelijkse keuken. Het magazine gaat zes keer per jaar verschijnen, in een omvang van 100 pagina’s en een oplage van 100.000 exemplaren per editie. Het wordt uitgevoerd op een ruw en mat papier in een...

Lees bericht

Pierre Wind kruipt achter het fornuis van Tramrestaurant Hoftrammm

Horeca - Pierre Wind is aangesteld als executive chef-kok van het nieuwe Haagse Tramrestaurant Hoftrammm. Achttien jaar geleden legde Pierre Wind zijn functie als chef-kok neer. Pierre Wind was de laatste jaren vooral actief als TV-kok, programmamaker, kookentertainer en vormgever van vele smaakprojecten en lezingen. Dit zal hij ook allemaal blijven doen, maar daarnaast heeft hij besloten een nieuwe culinaire uitdaging aan te gaan bij het tramrestaurant. Pierre Wind: “Het...

Lees bericht


Nationale Horeca Cadeaukaart geliefd

Horeca – De Nationale Horeca Cadeaukaart is geliefd bij veel mensen. De door KHN geïntroduceerde cadeaukaart is inmiddels een geaccepteerd betaalmiddel in meer dan 500 locaties. De Nationale Horeca Cadeaukaart is de eerste cadeaukaart die kan worden besteed in alle bedrijfstypen die de horeca kent; van café, cafetaria, ijssalon tot restaurant of hotel. De kaart is op te waarderen in alle waarden tussen de €5,- en €150,-. KHN ondersteunt het initiatief. â€...

Lees bericht

Horecabranche kampt nog altijd met veel faillissementen

Failissementen - Hoewel het totaal aantal faillissementen in het eerste kwartaal van 2014 met bijna een kwart is gedaald ten opzichte van de overeenkomstige periode vorig jaar, is in de horecabranche nog steeds een stijging te zien. De reden? De horeca heeft last van de ‘achterblijvende koopkracht’. Dit meldt faillissementsdossier.nl. In de eerste drie maanden van dit jaar gingen 2672 bedrijven en instellingen bankroet tegen 3470 in 2013. In maart daalde het aantal...

Lees bericht

Kwalitaria groeit met 10% fors harder dan rest van de markt

Fastservice – Cafetariaformule Kwalitatria heeft met een omzetindex van 11% en een transactie-index van 11% beduidend beter gepresteerd dan de 1% die de markt laat zien. Dat laat marketing manager Martijn Boone van formulehuis ffc in Zeist weten. “Wij vergelijken iedere week de omzet- en transactie indexen van onze eigen benchmark met die van de Foodservice branche.  We zien daarin ook dat de omzetgroei vooral voortkomt uit het aantrekken van meer gasten. Het is...

Lees bericht

Zestig verenigingen omarmen De Gezonde Sportkantine

MVO - De Gezonde Sportkantine wordt inmiddels omarmt door zestig sportverenigingen. Van voetbal, hockey tot atletiek, zij zetten de eerste stappen op weg naar een gezonder aanbod in hun clubhuis of kantine. Dit melden de initiatiefnemers, het Convenant Gezond Gewicht, NOC*NSF, Koninklijke Horeca Nederland, MVV Nederland, het Voedingscentrum en de Koninklijke Nederlandse Hockeybond. Hun doel is bewustwording en het enthousiasmeren van sportverenigingen en sporters tot het maken van een...

Lees bericht


Supermarkten scoren op zondag

Retail – Supermarkten realiseren steeds meer omzet op zondag. In 2013 was dit 900 miljoen euro, een stijging van 23 procent ten opzichte van 2012. De omzet wordt voor een deel afgesnoept van de zondagomzet van het buitenshuiskanaal. Vooral jongeren maken gebruik van de zondagsopening, zo blijkt uit gegevens van GfK Panel Services. Jonge alleenstaanden geven bijna 6 procent van hun supermarktbestedingen op zondag uit, tegenover 1,2 procent onder 65-plussers. In de drie grote steden is het...

Lees bericht

Nextdeli introduceert nieuw snackconcept: Bacon Bullets en Bacon Balls

Industrie - Nextdeli, een nieuwe speler op het gebied van foodconcepten introduceert twee nieuwe eigentijdse snackproducten onder de namen Bacon Bullets en Bacon Balls. De nieuwe snacks zullen vanaf begin mei in diverse cafeteria- en petrol formules voor de consument verkrijgbaar zijn. De producten hebben de kenmerken van een kroket en bitterbal, maar zijn toch anders. In de eerste plaats komt dat door de extra paneerlaag. Deze is namelijk niet...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid