Jan Bennink incaseert € 7,7 miljoen

Industrie - De verkoop van DE Masters Blenders aan investeringsclub Joh. A. Benckiser (JAB) doet de top van het koffiebedrijf goed. Topman Jan Bennink verkocht  zijn aandelen voor €7,7 miljoen, zo blijkt uit een melding bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Ook directeur Rob Zwartendijk en bestuursvoorzitter Norman Sorensen verzilverden hun aandelen, meldt de Telegraaf. Zij verkochten net als Bennink hun aandelen voor €12,50 per stuk. Zwartendijk vangt daarvoor €131.000, Sorensen ruim €974.000....

Lees bericht

Horecava lijft Ethnic Foods Europe (EFE) in

Beurzen - De Horecava betrekt in 2014 Ethnic Foods Europe (EFE) bij haar beursprogramma. De nieuwe aanwinst van Amsterdam RAI betekent volgens de beursorganisatie een verrijking van het huidige Horecava-aanbod. De EFE is een internationale vakbeurs en biedt een uitgebreid aanbod op het gebied van Oriental, Arabic, Indian, Mexican en andere food-producten uit de wereldkeuken. Ethnic Foods Europe wordt tijdens de Horecava gehouden in het RAI Elicium. Directeur Exhibitions van Amsterdam...

Lees bericht

Connexxion helpt horeca-ondernemers een handje

Vervoer - Vervoerder Connexxion helpt horeca- ondernemers door het avondje uit en het uit eten gaan nog leuker te maken door reizigers een gratis reisje met de bus aan te bieden. Na acht uur ’s avonds kunnen mensen de gehele maand oktober gratis naar huis reizen. Deze actie is een herhaling van de campagne die vorig jaar ook werd ingezet en toen veel positieve reacties opriep van horecaondernemers en reizigers....

Lees bericht

Heineken topman De Ridder haalt fel uit over accijnsverhoging

Horeca – Heineken topman Philip de Ridder heeft ongekend fel uitgehaald naar de regering over het verder verhogen van de accijnzen van bier en wijn. Niet alleen in de grensstreken leiden de verhogingen tot een slagveld, maar ook voor het westelijk deel van Nederland wordt het steeds interessanter te tanken en de boodschappen te doen over de grens. De Ridder meldt in de Telegraaf dat Duitsland steeds dichterbij komt te liggen....

Lees bericht


Hotdogs vaker op Britse menukaart

Buitenland – Steeds vaker komen er hotdogs voor op de menukaarten in Engeland. Volgens onderzoek komt de hotdog 85 procent vaker voor op een menukaart dan een jaar geleden. De hotdog is daarmee het sterkst groeiende product bij de Britten. Dit blijkt uit recent onderzoek van het Britse foodservice consultancybureau Horizons. De reden waarom de hotdog groeit is dat het product relatief goedkoop is en er vanuit de outlet veel waarde aan...

Lees bericht

KHN: ‘Verlaag lasten en geef ondernemen ruimte!’

Horeca - Wat betekent Prinsjesdag 2013 voor de Nederlandse horeca? Minder afzet, hogere accijnzen en inkoopprijzen en hogere (werkgevers)lasten. Resultaat: minder arbeidsplaatsen in de horeca. De belangenvereniging voor horecaondernemers roept daarom op de lasten van ondernemers en burgers juist te verlichten. Dat laat Koninklijke Horeca Nederland weten in een reactie op de plannen van Prinsjesdag. Volgens de belangenvereniging kiest dit kabinet voor meer lasten en meer overheid. Voor burgers en...

Lees bericht

Pleidooi voor vrije tap in café

Horeca – Om eigenaren van cafés minder afhankelijk van bierbrouwers te maken, bepleit D66-Kamerlid Kees Verhoeven de komst van tenminste één vrije tap in de horeca. Volgens D66 betalen consumenten vaak te veel voor een biertje, omdat café-eigenaren erg afhankelijk zijn van brouwers. “Doordat banken terughoudend zijn met leningen aan horecaondernemers zijn bierbrouwers vaak de kredietverstrekkers voor kroegpanden en leveren zij de tapinstallaties”, legt Verhoeven uit aan het...

Lees bericht

45 dagen acties bij viering 45 jarig jubileum Makro

Groothandel – Makro bestaat 45 jaar en viert dit jubileum 45 dagen lang met acties. De slotdag op 31 oktober is de openingsdag van de eerste Makro in Nederland in 1968 in Amsterdam. Makro introduceerde 45 jaar geleden een nieuwe distributievorm, waarbij levensmiddelen en niet-levensmiddelen onder één dak werden gepresenteerd.  Dankzij het inzicht van ondernemer J.M. Fentener van Vlissingen stond de eerste Makro-directeur J.W. Jeurgens in 1968 voor de uitdaging om in 10 maanden de eerste...

Lees bericht


Groothandel in foodservice wordt machtiger’

Grossiers - Groothandels in foodservice winnen aan invloed op de fabrikant, door consolidatie en samenwerking. Hoge investeringen in e-commerce maken dat groothandels nog meer controle krijgen over merk- en productkeuze van de klant. Dat blijkt uit het onderzoek ‘E-commerce in Foodservice 2013’ van GROUP7, dat deze week is uitgekomen. Martin van Dam (GROUP7, partner): “Groothandels investeren momenteel bijna allemaal in e-commerce. Hiermee beschikken de marketeers van groothandels over technieken die we...

Lees bericht

Bestedingen in leisure onder druk

Leisure - Consumenten geven gemiddeld fors minder geld uit aan eten en drinken bij een bioscoopbezoek, bezoek aan het theater en het casino’s. Gemiddeld werd er in het eerste half jaar van 2013 €8,19 besteed, 21 procent minder dan in 2012. Dit blijkt uit het Nationaal Formule Onderzoek van @FoodClicks en Foodstep. Met name voor theaters zijn de gevolgen groot. De verkoop van eten en drinken is namelijk een belangrijke inkomstenbron geworden nu...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid