GROUP7 lijft Belgische Foodservice Community in


Overname - Foodservice Community, het Belgische online platform voor kennisdelen en marktonderzoek, wordt per 2 februari 2021 onderdeel van GROUP7, Bureau voor Food-commerce. De onderzoeksactiviteiten worden samengevoegd met die van Het Nederlands Kokspanel. Door de samenvoeging ontstaat een van de grootste onderzoekpanels voor de foodservicemarkt in de Benelux.

GROUP7 nam eerder in 2018 het onderzoekspanel ‘Het Nederlands Kokspanel’ over. Dat panel bestond al bijna twintig jaar en richtte zich aanvankelijk op de zorg en catering. In de loop der jaren werden daar de restaurants, hotels en cafetariabedrijven aan toegevoegd. Dit panel wordt nu samengevoegd met het panel van de Foodservice Community. De samenstelling van alle segmenten verschilt op dit moment nog wel enigszins, op termijn zullen de verschillen verkleinen. Beide panels zijn nu reeds representatief op hoofdsegment (horeca, catering en fastservice) voor zowel Nederland als België.

Eén paraplu

De twee bedrijven zijn geen onbekende van elkaar. Carolien Plevier, partner van GROUP7, was al medeoprichter en -eigenaar van Foodservice Community. Om een echt Belgisch-Nederlands panel te kunnen realiseren neemt zij nu het hele bedrijf over. Plevier: “We zien veel bedrijven die zowel Nederlandse als Belgische inzichten willen verzamelen. Leveranciers in de foodservice willen graag dicht op de eindgebruiker zitten en goed weten wat er speelt. Door de twee panels onder één paraplu te brengen kunnen we zowel de panelleden als de afnemers veel beter van dienst zijn.”

Foodservice Community Scan

Foodservice Community startte in 2016 als online plaats waar professionals uit de foodservicewereld samenkomen, dit zijn zowel fabrikanten, grossiers, eindgebruikers, media als kennispartners. Founding partners zijn diverse grote fabrikanten. De onderzoeksgroep van Foodservice Community vertegenwoordigt bijna 3.000 ondernemers, chefs, restauranteigenaren, cateringmanagers, frituristen en eigenaren van broodjeszaken. Minimaal vier keer per jaar wordt aan de groep actuele vraagstukken en ontwikkelingen voorgelegd. Deze verzamelde gegevens worden  samengebracht in de Foodservice Community Scan. De rapportages hebben als doel de kenniskloof tussen ondernemers en fabrikanten, groothandelaren of dienstenleveranciers te overbruggen.

Het adviesbureau GROUP 7 heeft nu kantoren in Turnhout (België) en Woerden (Nederland). Met vijf consultants richt het zich op de B2B foodsector, voornamelijk op hoofdkantoren die gevestigd zijn in België of Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Horeca gedwongen tot accepteren lagere marge’

Onderzoek - Driekwart van de horecaondernemers kan de gestegen inkoopkosten en energieprijzen niet doorberekenen aan klanten. Ze voelen zich gedwongen een lagere marge te accepteren. Dat blijkt uit onderzoek van GROUP7 in opdracht van Foodservice Instituut Nederland (FSIN).

Lees bericht


Groeiende zorgen over voldoende horecapersoneel

Onderzoek  - Horecaondernemers hebben grote zorgen over personeelskrapte. Zeker met de lange weekenden met Hemelvaart en Pinksteren voor de deur, vragen horecaondernemers zich af of ze hun gasten wel op de juiste manier kunnen ontvangen door het personeelsprobleem in de sector, maar inzet techniek wordt nog niet gezien als oplossing. Dat laat onderzoek van GROUP7 Professional Community zien.

Lees bericht

Programma: ‘Worden A-merken slachtoffer van horecarendement?’

Programma – Er is krimp in horeca en catering. En ook na heropening zal het herstel rustig verlopen. Om dat te compenseren wil de horeca goedkoper gaan inkopen. Goedkopere grondstoffen en goedkopere merken wellicht, worden de A-merken daarvan slachtoffer? Group 7 wil met een trainingsprogramma inzichten bieden aan fabrikanten en groothandels om samen de sector er bovenop te helpen.

Lees bericht

Verkrijgbaarheid vega-producten voor horecabedrijven valt tegen

Actieweek - Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees is ook de vernieuwde versie van de Vegetarische Restaurant Week aan de gang, want vegetarisch eten doe je niet alleen thuis, maar ook uit. Onderzoek onder de deelnemende horecabedrijven laat zien dat het verkrijgen van vegetarische en veganistische alternatieven voor producten als kaas en boter nog niet meevalt. Foodservice Community, een initiatief...

Lees bericht


Horecava sluit zich aan bij Foodservice Community

Beurzen - De Horecava heeft zich als partner aangesloten bij de Foodservice Community, het initiatief dat Marketing4results en Sligro eind 2016 samen startten. Het initiatief heeft als doelstelling beslissers uit diverse foodservicesegmenten bij elkaar te brengen om te sparren over trends en de toekomst van de industrie. De Horecava wil als beursorgnaisatie met haar beursplatform de spil zijn tussen vraag...

Lees bericht

Carolien Plevier en Martin van Dam samen verder als partners in GROUP7

GROUP7, een  adviesbureau voor digitale marketing en e-commerce, ziet de toekomst zonnig in en steekt stevig in op groei. Carolien Plevier en Martin van Dam gaan vanaf 1 april 2018 samen verder als partners in GROUP7, bureau voor food-commerce. “We werken al twee jaar intensief samen, mijn activatie marketing en saleservaring en Martin’s e-commerce consultancy sluiten naadloos op elkaar aan”, zegt...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid