Kaartspel geeft Ladage-klant productuitleg
Fastservice – Klanten van patatketen Bram Ladage kunnen het geheim van de Ladage-friet ontdekken via een kaartspel. Het kwartetspel is speciaal voor Ladage ontworpen en alle afbeeldingen zijn met de hand getekend. Het kwartetspel vertelt op een eenvoudige manier het verhaal achter de friet bij Ladage. Klanten kunnen in het bezit komen door te sparen. Bij iedere besteding van €3,- wordt er een stempel gegeven en bij een volle spaarkaart (vijf...
Lees berichtOmgebouwde Sligro-groothandels slaan aan
Groothandel – De effecten van de ombouw van vier Sligro-locaties laten zien dat de nu vier zogenaamde 3.0-vestigingen aanslaan. Sligro heeft dat gezegd bij de presentatie van de omzetcijfers over de eerste drie maanden van dit jaar. De omzet van Foodservice bij de Veghelse groothandel nam in het eerste kwartaal met 3,6% toe. Exclusief het effect van overnames en rookwaren nam deze omzet toe met 2,3%. Inclusief rookwaren beliep dat percentage 2,5%. De omzet...
Lees berichtOma Bobs ondersteunt Homeless Cup
Industrie – Snackfabrikant Oma Bobs Snacks gaat de Homeless World Cup 2015 die dit jaar in Amsterdam wordt gehouden, financieel ondersteunen. Eigenaar Jurgen Ottenhoff en Sander Mallie van sportmarketingbureau SportsGen hebben hiervoor een overeenkomst getekend. Aan dit jaarlijkse internationale straatvoetbaltoernooi voor dak- en thuislozen en andere kwetsbare groepen, zullen van 12 tot 19 september 2015 op het Museumplein in Amsterdam meer dan 600 mannen en vrouwen uit meer dan 45 landen deelnemen. Doelstelling van de Homeless World...
Lees berichtRotterdamse horeca en DE gaan files bestrijden
Actie – ‘Early Bird’ heet het initiatief dat Douwe Egberts Professional, Brasserie Zalmhuis en De Verkeersonderneming hebben genomen om de automobilist uit de file te halen door de zakelijke ontmoetingen tijdens de ochtend- en/of avondspits interessanter maken. Zalmhuis (onder de Van Brienenoordbrug, red.) is de eerste locatie waar voordelig gedineerd kan worden of worden ontbeten. De bedoeling is dat meer Rotterdamse horeca aanhaakt. “Des te meer aantrekkelijke alternatieven er zijn...
Lees berichtDrie nominaties voor Franchise Innovatieprijs
Verkiezing - De franchiseformules Home Instead, Oil & Vinegar en de combinatiewinkel Coop, The Read Shop en D.I.O. Drogisterijen zijn genomineerd voor de NFV Franchise Innovatieprijs 2015. Home Instead is genomineerd met het Home Instead Obligatieprogramma (HIO). Een op maat gemaakt financieringsprogramma voor startende franchisenemers, via een alternatieve financieringsvorm. Oil & Vinegar voor een vernieuwende herpositionering in samenwerking met de franchiseraad, waar proeven, zien, ruiken, horen en voelen onderdeel zijn van...
Lees berichtVegetarische Slager ondernemer van het Jaar
Verkiezing - Jaap Korteweg, oprichter en eigenaar van de Vegetarische Slager, is tijdens de Week van de Ondernemer uitgeroepen tot beste ondernemer. Hij ontving zijn onderscheiding uit handen van minister Kamp van Economische Zaken tijdens een bijeenkomst in Utrecht. De Vegetarische Slager is sinds het ontstaan, zeven jaar geleden, een bekend begrip geworden in de foodsector. De producten zijn op veel plaatsen verkrijgbaar, niet alleen binnen de foodservicesector, maar ook...
Lees berichtConsument terughoudend ondanks groeicijfers
Marktontwikkeling – Ondanks de positieve economische cijfers verwachten consumenten in Nederland een daling in lonen en salarissen. Sinds december daalden de inkomensverwachtingen met 2,3 punten naar -13,6 punten. De consument blijft daardoor terughoudend. De Nederlandse economie groeit licht. En als we de Nederlandse consumenten mogen geloven, blijft dit zo, volgens onderzoekbureau GfK. De economische verwachtingen daalden aan het begin van dit jaar met zo'n 10 punten, maar tussen februari en maart verbeterde de...
Lees bericht500 restaurants minder in 4 jaar tijd
Marktontwikkeling - Ondanks een stijging in 2014 van ruim 200 nieuwe restaurants is het aantal restaurants in de afgelopen 4 jaar met bijna 500 stuks afgenomen naar 15.067. Het aanbod van restaurants is in deze periode verschoven van de traditionele Frans/Nederlandse keuken naar de internationale keuken. De cijfers zijn afkomstig van het Rotterdamse bureau Datlinq, dat de cijfers heeft gepubliceerd in de jongste uitgave van Foodservice XS. Waren Frans/Nederlandse restaurants in 2011 nog goed...
Lees berichtUnilever samen met Gemeente Amsterdam in City Project
Industrie – Unilever en de Gemeente Amsterdam zijn vandaag gestart met het Amsterdam City Project. Het project richt zich op het terugdringen van de jeugdwerkloosheid in de hoofdstad en het stimuleren van ondernemerschap onder jongeren zonder werk, maar versterkt tegelijk de ijsbusiness van het bedrijf. Binnen het Amsterdam City Project creëren de partijen gezamenlijk werkervaringsplaatsen voor jonge werklozen die gedurende 6 maanden aan de slag kunnen in een commerciële functie,...
Lees berichtThee drinken kan nu ook als likeur
Introductie – Pekoe (uit te spreken als Pekko) is een nieuwe likeur op basis van thee. De introductie past in een tijd waarin thee een sterke groei doormaakt en ook wel bestempeld wordt als het nieuwe koffiedrinken. Likeur op basis van thee voegt in die zin een nieuwe dimensie aan thee drinken toe. Cocktail bartender en thee sommelier Robert Schinkel introduceert de Pekoe-likeur op basis van thee samen met Herman Jansen...
Lees bericht