Frans Stortelder nieuwe COO Pork Vion Food

Benoeming  – Frans Stortelder (55) zal Godert Tegelberg opvolgen als COO Pork van Vion Food. De voorgenomen benoeming van Stortelder markeert een versterkte focus op valorisatie; optimale verwaarding van de door Vion Food verwerkte dieren en inspelen op de behoefte van de markt. Door een betere afstemming op markten, zoals China, Amerika, Japan, Korea en Australië, verwacht Vion Food de resultaten te kunnen verbeteren. Interim CEO Tom Heidman: “Wij zijn als geen...

Lees bericht

‘Laag btw-tarief in de horeca moet blijven’

Pleidooi - Uit onderzoek blijkt dat het schrappen van het btw-tarief van 6 procent leidt tot een verlies van 55.000 banen in de gastvrijheidssector, vooral horecabanen. Dat zijn de conclusies uit het NYFER-rapport (Nationale Raad toerisme, recreatie, horeca en vrije tijd) dat is uitgevoerd in opdracht van Gastvrij Nederland. Het kabinet werkt aan een herziening van het belastingstelsel en afschaffing van het lage btw-tarief is een van de opties. KHN zet zich...

Lees bericht

Investeerderstrio wil frisdrank Exota nieuw leven inblazen

Industrie - Exota, het frisdrankmerk van weleer in de ‘explosieve fles’, maakt een comeback. In acht smaakvarianten wil een groepje investeerders kijken of het merk in deze tijd kans van slagen heeft. De drie Brabantse investeerder zijn ijshandelaar Ton Verhoeven, bouwondernemer Steven van de Ven en uitbater Patrick Brinkman. Zij vonden enige tijd geleden een oude fles Exota en vatte het plan op om de frisdrank weer in productie te...

Lees bericht

FSIN-directeur Grievink: ‘CBS-cijfers zorgen voor verwarring’

Marktcijfers – De cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek elk kwartaal publiceert over de horeca, zorgen voor verwarring. Dat schrijft Foodservice directeur Jan Willem Grievink vandaag op de website van het FSIN. Hij roept het CBS om in gesprek te gaan met de industrie en accountants. Al vele kwartalen slaat het CBS de plank volledig mis, zo laat hij weten, ‘zoals ook nu weer met de recente publicatie van...

Lees bericht


Vermaat opent ‘Rotterdams symbool van wederopbouw’ restaurant Engels

Horeca – Restaurant Engels, symbool van de wederopbouw in Rotterdam, opent vrijdag de deuren. De exploitatie wordt gedaan door Vermaat, dat eerder ook al restaurant Rijks in het Rijsmuseum opende,. Voor de 23 vergaderlocaties is een samenwerking aangegaan met The Office Operators (TOO). Eigenaar Paul Vermaat van Vermaat noemde Engels een volgende ‘kraal aan de ketting’. Het pareltje aan het Stationsplein van Rotterdam is een begrip in de havenstad en die tijd...

Lees bericht

War Child-actie voor frietbakkend Nederland

Fastservice – Het Patatje Oorlog gaat symbolisch in de ban en wordt vanaf 5 mei, de dag dat Nederland 70 jaar bevrijding viert, bij frietbakkend Nederland omgetoverd tot het Frietje Vrede. Tijdens de unieke actie van War Child koopt de klant voor 20 eurocent extra een vredesvorkje bij zijn patatje of snack naar keuze. “We willen iets leuks, iets unieks optuigen rond Bevrijdingsdag 2015”, vertelt Peter van Lier van War Child. In het Patatje Oorlog...

Lees bericht

Roger Bloem vertrekt bij Burger King

Vertrek – Roger Bloem, marketingmanager en verantwoordelijk voor Communicatie, Digitaal, Social en het Eredivisie Partnership bij Burger King laat in een twitterbericht weten dat hij op 1 april vertrekt bij de fastfoodketen.  ‘Burger King heeft als merk een andere richting gekozen dan dat ik op wil. Deze strategie uitvoeren sluit niet aan bij mijn ambitie,’ zo motiveert Bloem zijn vertrek. Hij neemt twee maanden vrij om te bepalen welke richting hij op...

Lees bericht

Vooral groei in outlets fastservice en recreatie

Ontwikkeling - De Foodservice segmenten Quickservice, Full Service, Evenementen en Recreatie & Entertainment zijn in 2014 met name gegroeid in aantal verkooppunten. Dat blijkt uit gegevens van het Rotterdamse databureau Datlinq. Vooral Quickservice groeide wederom sterk gedreven door een flinke toename van het aantal lunchrooms/tearooms en broodjeszaken. De traditionele horeca staat nog steeds onder druk door een sterke daling van het aantal outlets in het segment Drankverstrekkers. Ook het Sport segment...

Lees bericht


Coca-Cola contour fles bestaat 100 jaar

Industrie - Het glazen Coca-Cola Contour flesje bestaat dit jaar 100 jaar. Het ontwerp dankt zijn herkenbaarheid aan een foutje. Het Coca-Cola flesje werd geboren in 1915 in Terre Haute, Indiana, VS. De daar gevestigde bottelarij The Root Glass Company kreeg de opdracht een flesje te ontwerpen dat ‘zo onderscheidend is, dat het op de tast en zelfs in stukjes op de vloer nog meteen herkenbaar is.’ Claire Baeten, brand manager Coca-Cola: ...

Lees bericht

Joost Sliepenbeek nieuwe CFO bij Vion Food

Benoeming – Joost Sliepenbeek (51) wordt per 1 mei benoemd tot CFO van Vion Food. Hij volgt Jacques Straathof op die zich zal gaan toeleggen op een aantal strategische business improvement projecten en tevens zorg zal dragen voor een goede overdracht aan zijn opvolger. Sliepenbeek komt over van de Van Gansewinkel Groep. Hij begon zijn loopbaan bij De Vleeschmeesters, dat later door Vion Food is overgenomen, en heeft geruime tijd gewerkt bij Grootverbruik...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid