Foodservice boekt 1,9% onzetstijging in februari

Marktcijfers – Foodservice totaal boekte een omzetstijging van 1,9 procent. De grootste omzetstijging werd gerealiseerd door de horeca. Dat blijkt uit de vierwekelijkse foodservicemotinor van Foodstep, die vandaag zijn gepubliceerd. Februari 2015 verliep daarmee aanmerkelijk gunstiger voor de foodservice dan vorig jaar. Door het vroege carnaval dit jaar werd er met name in de zuidelijke provincies meer besteed dan in dezelfde periode vorig jaar. Daartegenover staat dat juist door de vroege krokusvakantie de...

Lees bericht

No logo- campagne McDonald’s helpt Burger King

Fastservice – De nieuwe no-logo-campagne van McDonald’s heeft niet het gewenste effect voor de hamburgerketen en helpt de concurrentie. 23 procent van een onderzochte groep consumenten dacht dat de minimalistische afbeeldingen van hamburgers en frietjes op de abri’s en billboards van de Burger King waren. Tot die conclusie komt bureau Validators na eyetrackingsonderzoek en een online onderzoek onder 500 consumenten. Zij schrijven op hun site dat tegen de algemene verwachting in...

Lees bericht

Moeizame omzetontwikkeling noopt McDonald’s tot nieuwe initiatieven

Fastservice - McDonald’s Nederland heeft de autonome omzet het afgelopen zien dalen met minder dan een procent. Om het tij te keren en het serviceniveau verder te verhogen voert McDonald’s binnenkort pilots uit met bediening aan tafel. Ook wordt het assortiment verder uitgebreid. Nederlanders besteedden in 2014 651,8 miljoen euro bij het concern aan hamburgers, friet en ijs, aldus topman Jo Sempels van McDonald’s Nederland. Mede dankzij de opening...

Lees bericht

Grabber Joe’s Center Parcs nieuwste aanwinst

Leisure - Grabber Joe’s is het nieuwste horecaconcept dat door Albron CP is ontwikkeld voor Center Parcs en afgelopen weekeinde in De Eemhof de vuurdoop beleefde. Eerder al ontwikkelde Albron CP vijf nieuwe horecaconcepten, te weten pizzarestaurant Nonna’s, grillrestaurant Fuego, het all you can eat-concept Evergreenz, het a la carte-concept Today’s en het Grand Café. Daarnaast werd vorig jaar op een tweetal parken nog het tijdelijke 'Pop...

Lees bericht


Goede start voor ’vroege’ paviljoenhouders

Strandpaviljoens - Paviljoenhouders die hun strandtent al voor het afgelopen weekeinde hadden opgebouwd, deden goede zaken. Het mooie weer van afgelopen weekeinde zorgde voor veel toeloop langs de Nederlandse stranden. Hoewel het seizoen feitelijk pas echt begint rond 1 april, waren er toch enkele paviljoenhouders die hun strandtent eerder hadden opgebouwd. In de belangrijke kustplaatsen werd sinds het laatste weekeinde van februari alweer druk gewerkt aan de opbouw van de eerste...

Lees bericht

A-ware Food Group krijgt predicaat Koninklijk

Bekroning – A-ware Food Group krijgt het predicaat Koninklijk. Commissaris van de Koning van Gelderland, de heer Cornielje heeft het predicaat tijdens een bijeenkomst uitgereikt  aan  Jan Anker, CEO van Royal A-ware. Het 125 jaar oude familiebedrijf  in kaas en  agrifood is gespecialiseerd in het produceren, rijpen, versnijden en verpakken van kaas en andere verse foodproducten zoals dagverse zuivel. Door het predicaat wijzigt de statutaire naam in 'Koninklijke A-ware Food Group B...

Lees bericht

Grolsch Radler in mandarijnvariant

Industrie – Grolsch introduceert een alcoholarme en een alcoholvrije mandarijnvariant van Radler. Radler bier is sinds de introductie in 2013 razend populair geworden in Nederland en groeide volgens cijfers van Nielsen vorig jaar zelfs in een jaar tijd met 350%. Uit onderzoek van Grolsch blijkt dat de combinatie van bier en vruchtensap vooral populair is bij jonge ouders en bij tweeverdieners (zowel mannen als vrouwen). Opvallend daarbij is dat meer dan de helft...

Lees bericht

Reuze taart voor 70-jarige Molco

Industrie – Molco, hèt merk in de Benelux voor diepgevroren bakkerijproducten, wordt dit jaar 70. En dat wordt gevierd met tal van activiteiten en een reuze taart. Molco kan terugblikken op een rijke geschiedenis. Zo introduceerde het oorspronkelijk Belgische merk als eerste diepgevroren bakkerijproducten in de Benelux. Molco is gespecialiseerd in het bedenken en ontwikkelen van diepvriesbakkerijproducten van hoge kwaliteit. Innoveren staat daarbij centraal. Zo streeft het merk naar duurzaamheid en...

Lees bericht


Tine Snels executive director FrieslandCampina Ingredients

Benoeming - De executive board van Koninklijke FrieslandCampina N.V. is voornemens Tine Snels per 1 juni 2015 te benoemen tot executive director van de business group FrieslandCampina Ingredients. Zij neemt de eindverantwoordelijkheid van de business group over van Roelof Joosten die per 1 juni 2015 Cees ‘t Hart opvolgt als chief executive officer van Royal FrieslandCampina. Tine Snels is sinds juli 2012 werkzaam bij FrieslandCampina als managing director van de werkmaatschappij FrieslandCampina Kievit, onderdeel...

Lees bericht

Uitgebreid programma op eerste 24Kitchen-weekeinde

Event - Een culinair vakantieweekend voor liefhebbers van koken. Dat wordt de allereerste 24Kitchen&Cottages, dat van 17 tot en met 20 april a.s. plaatsvindt in Center Parcs De Eemhof Tijdens het weekend worden bezoekers getrakteerd door de kok van 24Kitchen op een uitgebreid programma vol food en entertainment, verspreid over het hele vakantiepark. De chefs onthullen hun kookgeheimen tijdens workshops en kookcolleges. Tijdens vragenuurtjes kunnen mensen vragen stellen aan één...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid