Meer oog voor duurzaamheid bij vrouwelijke dan bij mannelijke ondernemers

Onderzoek  – Slechts één op de twintig MKB ondernemers (5%) ziet duurzaamheid als één van de belangrijkste doelen van de onderneming voor het komende jaar. Vrouwelijke ondernemers zetten meer in op duurzaamheid dan mannelijke. Wel neemt het belang dat de ondernemer aan duurzaamheid hecht toe naarmate de onderneming groter is. Dat blijkt uit een enquête van TNS-NIPO onder 1.248 MKB bedrijven, die in opdracht van ING Economisch Bureau is uitgevoerd. Het aandeel...

Lees bericht

10% meer bezoek voor jubilerende BBB

Beurzen – De horecavakbeurs BBB - die dit jaar haar 60ste editie vierde - en Folie Culinaire, het event voor professionals in de topgastronomie trokken samen 13.169 vakbezoekers. Dat betekent 10% meer voor de BBB en 20% meer voor Folie Culinaire. De stijging in bezoekersaantallen is mede te danken aan de toename van bezoekers uit België. Standhouders waren vooral tevreden over de kwaliteit van het bezoek. Beide vakbeurzen wisten de vakbezoekers drie dagen lang...

Lees bericht

Restaurant in Londen claimt duurste broodje hamburger

Fastservice - Het Londense restaurant Honky Tonk claimt het duurste broodje hamburger te serveren. Het restaurant heeft het broodje hamburger met bladgoud sinds deze week op de kaart staan. De glamburger, zoals de hamburger heet, kost omgerekend 1.400 euro en bestaat uit 220 gram Wagyu-rundvlees, waarin 60 gram hertenvlees zit vermengd. In het midden van de burger zit een brie van zwarte truffel. Het gerecht wordt opgediend met kaviaar, gerookt eendenei, bladgoud, geraspte...

Lees bericht

HMSHost verrijkt E-Pier met Silverscreen

Schiphol - Horecaexploitant HMSHost opent haar nieuwste horecaconcept Silverscreen op de E-Pier van Amsterdam Airport Schiphol. Het concept ademt jaren ’20 en ’30 en op de kaart staan iconische Amerikaanse gerechten met een Nederlandse twist. HMSHost speelt met dit concept in op de behoefte van de ruim drie miljoen reizigers die jaarlijks aankomen en vertrekken van de E-Pier. Die reizigers hoeven niet meer van de gate terug naar de lounge om te...

Lees bericht


Kijkduin officieel zeventiende 100% pingebied

Horeca - De Haagse wijk Kijkduin is officieel een 100% pingebied. Bij alle ondernemers in de wijk kan met de pinpas worden betaald. In totaal zijn er in Nederland nu 17 officiële 100% pingebieden. In het kader van de Week van de Veiligheid heeft minister Opstelten van Veiligheid en Justitie - samen met burgemeester Van Aartsen van Den Haag afgelopen woensdag de vlag gehesen om het 100% pingebied te markeren in Kijkduin. Algemeen...

Lees bericht

63% groothandels in food en dranken telefonisch slecht bereikbaar

Onderzoek – Groothandels in Nederland zijn slecht bereikbaar. Ook groothandels in levensmiddelen en dranken. Van de 1770 beoordeelde bedrijven in deze categorieën op Telefoonboek.nl is er bij 63% aangegeven dat ze één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar waren. Dit blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl, gedaan in het kader van Places Antwoordservice, een nieuwe dienst van het bedrijf. Van de meer dan 14.000 beoordeelde groothandels blijkt 71% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar...

Lees bericht

Nederlanders vaker op de camping te vinden

Leisure – Het aantal campingovernachtingen van Nederlanders in binnen- en buitenland is de afgelopen twee jaar gestegen met 4 procent.  Vooral het gebruik van eigen caravan, camper, vouwwagen en tent nam flink toe, met bijna 2 miljoen extra overnachtingen. Dit blijkt uit de cijfers van het Trendrapport Toerisme, Recreatie en Vrije Tijd 2014. In 2012 brachten de Nederlandse kampeerders nog 42 miljoen nachten door op een Europese camping en in hun eigen kampeermiddel en in 2013 waren...

Lees bericht

Coca Cola in januari met life in Nederland

Industrie – Coca Cola komt in januari 2015 met de natuurlijk gezoete variant life op de Nederlandse markt. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. Coca-Cola life met het groene etiket wordt het nieuwste wapen van de frisdrankfabrikant tegen obesitas. Het bedrijf dat de laatste jaren actief bezig is met talloze actieprogramma’s om overgewicht tegen te gaan, introduceerde vorig jaar in Nederland al de Sprite variant Rediscover, eveneens gezoet met een mengsel...

Lees bericht


Jumbo neemt klanten mee uit naar 1.000 restaurants en bioscopen

Supermarkten – Jumbo supermarkten start een spaaractie waarbij klanten kunnen besparen op restaurant- en bioscoopbezoek dichtbij huis. Met ruim 1000 restaurants en bioscopen zijn afspraken gemaakt om de klanten frequenter een avondje uit te geven. De restaurants variëren van pannenkoekenhuizen tot gastronomische restaurants. Maar Jumbo-ondernemers kunnen ook kiezen voor eigen lokale restaurants. Voor deze actie werkt Jumbo landelijk samen met Couverts en Pathé. Klanten krijgen bij elke 10 euro aan boodschappen een...

Lees bericht

Man Van De Knakworst keert terug in Zutphen

Fastservice – Koetsier Vleeswaren gaat de befaamde De Man Van De Knakworst weer nieuw leven inblazen. Zondag 12 oktober zal de eerste knakworst van het merk worden overhandigd aan de burgemeester van Zutphen, Arnold Gerritsen. Diverse cafetaria’s in Zutphen hebben aangegeven de knakworsten van De Man Van De Knakworst’ weer in hun assortiment op te nemen. De receptuur voor De Man Van De Knakworst werd in 1947 ontwikkeld in Zutphen. Het bedrijf...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid