Investeren in loyaliteit lonend voor hotels

Hotels – Het winnen van trouwe gasten is ook voor hotels steeds belangrijker. Met de komst van onder meer online travel agents (OTA’s), die zelf ook loyaliteitsprogramma opstarten, is het voor hotels nog moeilijker geworden om een band op te bouwen met hun gasten. Toch loont het om met loyaliteitsprogramma’s te investeren in trouwe gasten, blijkt uit onderzoek van Deloitte. Wie de race om de gasten wil winnen, moet...

Lees bericht

Sligro opent tweede 3.0-vestiging in Gouda

Groothandel - Dinsdag 30 september opent Sligro haar nieuwe zelfbedieningsgroothandel in Gouda. Het voormalige ‘Gamma-pand’ aan de Hanzeweg 13 werd de afgelopen maanden uitgebreid en verbouwd. De bestaande Sligro-vestiging in Gouda werd te klein en stond verdere groei in de weg, aldus de groothandel. Gouda is na Maastricht de tweede stad in Nederland waar horecaondernemers de beschikking krijgen over ‘Sligro 3.0’, het volledig nieuwe groothandelsconcept van Sligro. Het is de bedoeling dat deze...

Lees bericht

Leeftijdscontrole in winkels en cafés op één lijn

Regelgeving – Nieuws uit Den Haag: alle supermarkten, tankstations en cafés moeten een door de overheid erkend systeem gaan gebruiken om de leeftijd te controleren van klanten die alcohol en tabak willen kopen. Dit stelt ChristenUnie voor. Jongeren onder de achttien mogen sinds begin dit jaar geen alcohol en tabak meer kopen. Maar volgens Tweede Kamerlid Joël Voordewind van de ChristenUnie schiet de handhaving van die leeftijdsgrens nogal tekort....

Lees bericht

Opnieuw optimistische cijfers over horecaomzet

(UPDATE) Omzetten – Opnieuw voorzichtig positieve geluiden over de verkopen in de Nederlandse horeca. De sector boekte volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in het tweede kwartaal van 2014 gemiddeld een omzetgroei van 1,3 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar is de omzet zelfs met 5,1 procent gestegen. Het is het tweede kwartaal op rij waarin hotels, restaurants en cafés profiteren van het...

Lees bericht


Opgelet, de Nationale Week van de Croquet komt er weer aan

Campagne – Het is bijna weer zo ver, van zaterdag 13 september tot en met 21 september 2014 is er weer de Nationale Week van de Croquet. Op initiatief van snackfabrikant Royaan. Tijdens de promotieweek kunnen gasten van honderden horecagelegenheden en cafetaria’s door heel Nederland tegen een speciaal actietarief genieten van een Van Dobben of Kwekkeboom croquet. De Nationale Week van de Croquet werd in 2012 voor het eerst georganiseerd en is inmiddels een...

Lees bericht

Toilet en bed zijn ook start van customer journey

Onderzoek - De winkelstraat heeft zijn positie verloren als eerste kennismaking met het winkelmerk met de opkomst van internet. Pre-shopping before bying gebeurt van achter de pc en niet meer wandelend door het stadscentrum of dorpskern. Maar op welke plaatsen wordt internet nu vooral geraadpleegd? Wat blijkt, bed en toilet zijn geliefde locaties. Shoppers bekijken op talloze plaatsen hun smartphone of tablet. Op welke plaatsen is onderzocht door Give as...

Lees bericht

East57 is winkel, wijnbar en restaurant

Horeca - De combinatie restaurant en afhaalmogelijkheid doet zich steeds vaker voor en is zelfs al een soort standaard onderdeel van veel kleinschalige restaurantconcepten. Maar ook andere combinaties zie je steeds vaker terug in de horeca. Het kersverse Amsterdamse concept East57 combineert koffiebar, delicatessenwinkel, restaurant en wijnbar. East57 is vandaag geopend aan de Eerste Ringdijkstraat in Amsterdam-Oost. In de koffiebar is een goede kop koffie verkrijgbaar en diverse grab & go...

Lees bericht

Martin Huurneman wint sloganwedstrijd Bonduelle

Industrie - ‘Met Bonduelle maak ik de lekkerste salades in een handomdraai. Zie het resultaat, dat is fraai!’ Met deze slagzin wint kok Martin Huurneman van Landhotel & Restaurant de Greune Weide een Big Green Egg-barbeque. Martin Huurneman, sinds 8 jaar patron cuisinier van het landhotel, wist volgens de jury als geen ander te verwoorden waarom hij werkt met de producten van de groentespecialist. Volgens de kok kan hij dankzij het gevarieerde...

Lees bericht


McDonald’s zet ijskoffie op de kaart

Fastservice - De nieuwste toevoeging aan het menu van McDonald’s is de Iced Frappé. De ijskoffie is er in twee smaakvarianten: Koffie Mokka en Koffie Caramel en kost €2,45. McDonald’s is kritisch en selectief bij de introductie van nieuwe producten. Kwaliteit en betaalbaarheid zijn daarbij erg belangrijk, maar ook of het mogelijk is een product in heel Nederland aan te bieden. Het is namelijk niet één restaurant die de...

Lees bericht

Nieuwe bedrijfsopleiding MVO voor MKB bij HAS Hogeschool

Opleiding – De Has Hogeschool start een nieuwe bedrijfsopleiding op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) voor kwaliteitsmanagers in de voedingsmiddelenindustrie. De cursus start in januari 2015 en is ontwikkeld in samenwerking met N&S Quality Consultants. ‘MVO in Food’, zoals de cursus heet, is een basiscursus voor kwaliteitsmanagers die kennis willen maken met MVO en het doel hebben er praktisch mee aan de slag te gaan. De cursus richt zich...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid