Distributieaandeel Jupiler en Hertog Jan groeien, Heineken daalt

Marktontwikkeling - In de biercategorie groeit het distributieaandeel in de Horeca van Jupiler en Hertog Jan het sterkst in de afgelopen 4 jaar. Het aandeel van het grootste merk Heineken daalde met bijna 4 procentpunt naar 34%. Dat blijkt uit een analyse van bureau Datlinq, dat data verzamelt over de markten van eten en drinken. Uit de gegevens blijkt verder dat bij de overige merken in de top 10 Bavaria ook groeit en Grolsch...

Lees bericht

Minder cafés, gasttevredenheid onverminderd hoog

Horeca – Hoewel er een veldslag plaatsvindt in het Nederlandse cafélandschap, is de gast er onverminderd tevreden. Gemiddeld krijgen de cafés in Nederland een 7,9. Men is vooral tevreden over de service en de kwaliteit, zo blijkt uit het Nationaal Formule Onderzoek (NFO) waarover FoodClicks deze week bericht. Het NFO is een gezamenlijk initiatief van @FoodClicks en onderzoeksbureau Foodstep. De uitkomsten van het NFO zijn gebaseerd op de Horecamonitor, een...

Lees bericht

‘Mister Schiermonnikoog’ Fischer overleden

Persoonlijk - Zaterdag 30 augustus is Johan Laurens Karel Fischer overleden. Voor vaste bezoekers van Hotel van der Werff op Schiermonnikoog is zijn markante persoonlijkheid onlosmakelijk verbonden aan een bezoek aan het eiland en aan het hotel. Als student economie fungeerde Fischer al als ober in Hotel van der Werff, dat toen nog in handen was van Juffrouw Dien. In die tijd verwierf hij de bijnaam ‘Jan Blauwpak’, vanwege zijn rotsvaste...

Lees bericht

Ster-restaurant ‘t Vlasbloemeken in zee met Groupon

Horeca - Groupon start deze week haar samenwerking met Michelinster-restaurant ’t Vlasbloemeken in Koewacht, Zeeuws-Vlaanderen. Dit is de 23e samenwerking voor Groupon met een Nederlands sterrenrestaurant. Tot op heden waren er al 22 samenwerkingen met Michelin restaurants met 1 ster en één met 2 sterren. Andere Michelinster-restaurants die deals via Groupon aanbieden zijn onder andere De Saffraan, De Karpendonkse Hoeve, Het Koetshuis, Kaatje bij de Sluis en The Glorious (Antwerpen). Restaurant ‘t Vlasbloemeken...

Lees bericht


Doggy bag-campagne tegen voedselverspilling

Horeca  - 80% van de Nederlanders die uit eten gaan, neemt nooit overgebleven eten mee naar huis uit restaurants. Schaamte (52%) en onbekendheid (55%) met de doggy bag spelen een grote rol. Terwijl 78% wel een hekel heeft aan voedselverspilling. Dit blijkt uit onderzoek van Natuur & Milieu in samenwerking met Panelwizard. Om restauranthouders en -gasten te helpen in het terugdringen van voedselverspilling, start Natuur & Milieu een doggy bag campagne: 50 duizend nieuw ontwikkelde doggy bags...

Lees bericht

Ontslagen Makro onderdeel van vernieuwingsproces

Groothandel – Makro heeft naar aanleiding van de publicaties rondom het ontslag van enkele honderden medewerkers een officiële verklaring uitgebracht. De groothandel voert aan dat de organisatie middenin een transformatieproces zit naar een meer klantgerichte organisatie. In dat proces past dat functies worden herzien. Het vernieuwingsproces, zoals de directie van Makro het noemt, heeft als naam Klant Voorop!. Het proces is noodzakelijk omdat de markt en de klanten van Makro...

Lees bericht

Ontslagronde Makro is geen verrassing

Groothandel – De aangekondigde ontslagronde bij groothandel Makro is geen verrassing. De ingrepen van de afgelopen tijd, bij management en kantoorpersoneel, maakten al duidelijk dat de strategische koerswijziging van vier jaar geleden niet het gewenste effect heeft gehad. Met de komst van algemeen directeur Jean Pierre Bienfait in 2010 zette Makro een duidelijk andere  lijn in gericht op twee belangrijke pijlers: transparantie en service. De horeca werd als belangrijkste targetgroep gedefinieerd en...

Lees bericht

Voordelen belangrijkste motivatie voor lidmaatschap ProFri

Fastservice - De Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) gaat de ledenvoordelen duidelijker kenbaar maken op de website. Voor de meeste leden is het behalen van voordeel belangrijker dan het delen van kennis en de noodzaak van goed vakmanschap. ProFri heeft primair vanaf het begin van het ontstaan van de vereniging de focus gelegd op vakkennis en vakmanschap en het bevorderen ervan en het zichtbaar maken richting de consument. Hiermee onderscheidde ProFri...

Lees bericht


Ontdek je eigen stad met Heineken

Industrie – Heineken is gestart met een campagne waar een rapper centraal staat, die zich afvraagt hoe goed je zijn stad kent. In dit geval Amsterdam en rapper Sef. Met de campagne kijkt Heineken meer lokaal en minder naar de wereldsteden die vooral in de vorige campagnes centraal stonden. Onder het mom van ‘Er zijn altijd rappers die de stad beter kennen dan jij’ wordt aan voorbijgangers gevraagd hoe goed zij...

Lees bericht

Twaalf aanvragen in Rotterdam om terras te maken van parkeerplaatsen

Horeca - De gemeente Rotterdam is een experiment gestart waarbij horecaondernemers een vergunning kunnen aanvragen om de parkeerplaatsen voor hun zaak te voorzien van vlonders en daarmee te gebruiken als extra terras. Twaalf aanvragen zijn ingediend, de eerste terrasvlonders zijn afgelopen weekend aangelegd. Aan de proef kan worden meegedaan doorhorecaondernemers die in bezit zijn van een exploitatievergunning. De parkeerplaatsen moeten wel direct voor de horeca-inrichting liggen zonder rijbaan ertussen. Horecaondernemer...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid