Dijksma: ‘Catering- en horecasector moeten meer gebruik maken van duurzaam voedsel’

Overheid - Consumenten kiezen vaker voor dier- en milieuvriendelijk geproduceerd voedsel. In het afgelopen jaar gaven zij hier 257 miljoen euro meer aan uit ten opzichte van 2012: een stijging van 10,8% naar in totaal circa 2,5 miljard euro omzet. Dat blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel. Geconstateerd wordt dat bedrijven in de catering- en horecasector meer gebruik zouden kunnen maken van de waardering van de consument voor duurzaam voedsel. De uitgave aan voedsel...

Lees bericht

Oprichter McDonalds Nederland Jan Sybesma overleden

Persoonlijk – Vorige week is Jan Sybesma overleden. Hij was de oprichter en architect van McDonald's Nederland. Nadat Albert Heijn de formule naar Nederland had gehaald, wist Sybesma de fastfoodformule in Nederland op de kaart te zetten. Sybesma kwam bij McDonalds Nederland in beeld een jaar na de introductie in 1971. Albert Heijn had een aantal locaties dat niet voldeed omdat deze op de verkeerde locaties waren gepland en faillissement dreigde voor...

Lees bericht

Aalt Dijkhuizen: ‘Verduurzaming voedselketen moet sneller’

Foodservice - Aalt Dijkhuizen, de nieuwe voorzitter van de Alliantie Verduurzaming Voedsel, wil dat het tempo van verduurzaming in de voedselketen sneller gaat. De Alliantie zet fors in op ‘de bodem omhoog’: dat wil zeggen dat al het voedsel dat via supermarkten, restaurants en cateraars aan consumenten wordt aangeboden, op steeds duurzamere wijze wordt geteeld, verwerkt en gedistribueerd. Dijkhuizen deed zijn uitspraak op een bijeenkomst van de Alliantie Verduurzaming Voedsel...

Lees bericht

Kef van Helbergen nieuwe verantwoordelijke Makro Nederland

Personen - Kef van Helbergen is de nieuwe Managing Director van Makro Nederland. Van Helbergen combineert deze positie met de nieuwe rol van Regional Operating Officer Benelux, waardoor Nederland en België onder zijn verantwoordelijkheid vallen. Dit heeft Makro bekend gemaakt. De Nederlander Van Helbergen heeft sinds 1995 verschillende functies bekleed bij Metro Group; in onder andere Indonesië, China, Polen en Duitsland. Voor zijn functie als Regional Operating Officer was hij Head...

Lees bericht


Kritiek op keurmerk Rob Geus

Keurmerken - Er is kritiek op het keurmerk van tv-personality Rob de Geus, bekend van de hygiëne-inspecties op televisie bij fastservicebedrijven. Het nieuwe keurmerk van hygiënespecialist wordt met gemengde gevoelens ontvangen in de Rotterdamse horeca. Het feit dat ondernemers 3000 euro moeten neertellen voor een bezoekje van de tv-persoonlijkheid kan op de nodige scepsis rekenen. Geus is sinds vorig jaar actief met de Keus van Rob de Geus. Dit...

Lees bericht

Starbucks met restaurant in Los Angeles ook actief in hamburgers

Formulenieuws - Koffieketen Starbucks gaat zich meer en meer ontwikkelen naar een volwaardig levensmiddelenbedrijf. Startte het bedrijf eerder locaties met sappen, thee, bakeryproducten en maaltijden. Binnenkort opent de keten een nieuw restaurant in Los Angeles waar vooral de hamburgers op de menukaart staan. Het restaurant opent op 12 juni en is gelegen aan de La Brea Boulevard en het is elke dag geopend tot 22.00 uur. Het assortiment bestaat uit sandwiches, alcoholische...

Lees bericht

KHN maakt zich zorgen om ongecontroleerd alcoholgebruik onder jongeren

Horeca - KHN maakt zich grote zorgen over het ongecontroleerde alcoholgebruik onder jongeren in zuipketen en het thuis indrinken. De brancheorganisatie vraagt lokale overheden daarom  meer toe te zien op handhaving. Hoewel KHN het landelijke beleid steunt, dat vanaf 1 januari van dit jaar de minimum leeftijd waarop alcoholhoudende drank mag worden verstrekt is verhoogd naar 18 jaar, ziet de organisatie ook een ontwikkeling naar minder bezoek bij de bars en discotheken....

Lees bericht

Broccoli-campagne naar volgende afsluitende fase

Actie – Het ludieke, maar serieus opgezette, burgerinitiatief Big Bang Broccoli is volop bezig de 'groene bloemkool' aan de man brengen. Een netwerk van voedselactivisten willen met de campagne laten zien dat er ook reclame gemaakt kan worden voor goede producten. De komende tijd komt de campagne in een volgende en afsluitende fase. Zo wordt op een openbare veilig op 31 mei, net als bij de nieuwe haring, de eerste broccoli geveild....

Lees bericht


Regardz wil van gasten vrienden maken

Hotel - Regardz wil de meest aardige dienstverlener zijn van Nederland op het gebied van zakelijke ontmoetingen en bijeenkomsten. Gasten moeten daarom vrienden worden. Het gloednieuwe magazine Kindest Regardz moet daar mede uitdrukking aan geven. De lancering van het magazine is tevens de start van een intern inspiratieprogramma, die de medewerkers bewust moet maken van die nieuwe strategie. “Met state-of-the-heart hospitality gaan we service meer betekenis geven en service meer...

Lees bericht

Horeca in Groningen heeft het zwaar onder nieuwe drankwet

Horeca - Groninger horecabedrijven hebben zwaar te lijden onder de gevolgen van de nieuwe drankwet. Dat zegt de Groninger afdeling van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) tegenover RTVNoord. Volgens de noordelijke horecaorganisatie hebben ondernemers dertig tot veertig procent omzetverlies, sinds het verbod voor alcohol onder de achttien jaar begin dit jaar is ingegaan. Jongeren tot achttien jaar blijven nu helemaal weg uit kroegen en discotheken, zegt KHN. De jongeren zoeken nu...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid