Gast wil kraanwater op tafel

Horecava - Gasten willen gratis kraanwater op tafel. Ruim honderdduizend Nederlanders tekenden hiervoor een petitie die vandaag, op de eerste dag van de jaarlijkse horecabeurs Horecava, wordt aangeboden aan Martijn Naberman. Hij is directeur van de Hogere Hotelschool van Amsterdam en wordt gezien als vertegenwoordiger van de horecatoekomst. Kraanwater is al langer een onderwerp van discussie. Gasten vinden het onterecht hiervoor te moeten betalen, terwijl horeca-ondernemers een kleine vergoeding juist...

Lees bericht

Eten met dinercheque in restaurant in trek

Horecava – Een vorkje prikken in het restaurant met een cadeaubon wint aan populariteit. In 2015 werd er voor een recordbedrag van 8.000.000 euro aan VVV Dinercheques verkocht. De VVV Dinercheque is de grootse restaurantcadeaubon van Nederland. Deze cadeaukaart is te besteden bij zo’n 2.250 restaurants door heel Nederland. Van eetcafé tot toprestaurant. Alleen al in 2015 werden er bijna 150.000 VVV Dinercheques verkocht. “Uitgaande van minimaal twee gasten per reservering konden de aangesloten restaurants...

Lees bericht

Bestedingen food stijgen met meer dan 700 miljoen euro

Horecava - Nederlanders hebben het afgelopen jaar fors meer geld uitgegeven aan eten en drinken. De totale foodomzet steeg vorig jaar met €703 miljoen tot €57,3 miljard. De buitenshuisconsumptie nam toe met €643 miljoen euro tot 17,7 miljard euro. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het FoodService Instituut Nederland (FSIN). “Dat het nu weer heel goed gaat met de totale buitenshuisconsumptie betekent niet dat het overal goed gaat”, stelt Jan-Willem Grievink, directeur van...

Lees bericht

Nieuw op Horecava: Brood & Horeca

Horecava - Brood & Horeca in het Elicium is een nieuw podium op de Horecava voor alles omtrent brood. Brood & Horeca is een partnership tussen Horecava en The Bakery Institute. Zij bieden middels de Bakkerij van de (V)oorsprong inspiratie (hoe kleed je je winkel aan), informatie (proeven en kennisoverdracht) en interactie (bakkers geven demo’s waarbij het publiek vragen kan stellen). In het midden staat een grote bakkerij, eromheen de...

Lees bericht


KHN komt met eigen Hygiënecode

Horecava – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft een nieuwe Hygiënecode ontwikkeld. Met deze nieuwe Hygiënecode kunnen horecaondernemers en hun medewerkers volgens KHN op een eenvoudige manier voldoen aan de meest actuele wetgeving op het gebied van voedselveiligheid. “In deze nieuwe code zijn actuele (werk)processen, de frequentie van de registratieverplichtingen en voorbeeldregistratieformulieren opgenomen, zodat horecaondernemers op een makkelijke manier veilig kunnen werken”, aldus KHN. Elk bedrijf dat met voedsel...

Lees bericht

Goede start Aziatisch concept Sohmi in Food Plaza Erasmus

Formulenieuws – Het Aziatische streetfoodconcept Sohmi in Food Plaza van het Erasmus is de eerste dagen succesvol van start gegaan, meldt Erasmus Magazine. Het restaurant met een Vietnamees/Japanse keuken biedt stokbroodjes, noedels, noedelsoep en summerrolls. Het menu van Sohmi is gevarieerd en kenmerkt zich door het gebruik van verse kruiden en groenten. De gerechten van Sohmi zijn licht, gezond en vers. De producten sluiten goed aan bij wat de studenten...

Lees bericht

Peeze komt op Horecava met gepersonaliseerde koffie

Horeca - De Nederlandse koffiebrander Peeze biedt tijdens de horecavakbeurs Horecava, die maandag in RAI Amsterdam van start gaat, beursbezoekers de mogelijkheid om te bepalen van welke bonensoort de koffie die men wenst moet worden gemaakt. De beursbezoeker kan niet alleen de gewenste koffiespecialiteit kiezen, maar ook de bonensoort waarmee de koffie wordt bereid. Koffieliefhebbers hebben de mogelijkheid voor koffiebonen te kiezen die chocolade-, caramel-, kruidige of juist citrustonen bevatten....

Lees bericht

Nederland kreeg er in 2015 duizend horecazaken bij, aantal cafés daalt

Horeca - In Nederland is afgelopen jaar het aantal horecazaken met duizend vestigingen toegenomen. Er kwamen vooral nieuwe quickservicerestaurants, lunchrooms en afhaal-bezorgzaken bij. Drankverstrekkers als bars en cafés hebben het moeilijk en zagen in 2015 het aantal vestigingen dalen. Dit blijkt uit cijfers dat onderzoeksbureau Datlinq vrijdag heeft gepubliceerd. Na een aantal zeer moeilijke jaren, laat de Nederlandse horeca in 2015 weer de opening van een groot aantal nieuwe zaken zien....

Lees bericht


Vlees populair, vegetarisch hoofdgerecht lijkt te dalen

Onderzoek – In het kader van het zestig jarig bestaat nam de beurs Horecava het initiatief voor een onderzoek onder horecaondernemers. Opvallende uitkomst: het vegetarisch hoofdgerecht lijkt iets in populariteit te dalen. Een vleesgerecht staat met stip bovenaan de lijst. Steeds gewilder wordt een eerlijke, verantwoorde, gezonde keuken vol streek- en seizoensgebonden gerechten. De trend is duurzaamheid, (smaak)beleving en aandacht voor sfeer, blijkt uit het onderzoek. Het onderzoek was een...

Lees bericht

Goed vierde kwartaal Sligro Food Group

Groothandel - Sligro Food Group heeft een goed laatste kwartaal achter de rug. De omzet steeg met zo’n 60 miljoen euro tot een totaal van € 2.670 miljoen in 2015. Een stijging van 3,8% ten opzichte van de omzet ad 2.572 miljoen in 2014. Analisten hadden evenwel op meer gerekend. De stijging was het grootst in foodservice. In deze tak van sport van de groothandel beliep de totale omzetgroei 4,5% (Q4: 9,8%). Exclusief het effect van overnames, tabak...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid