Nestlé en Sligro zetten wild op de kaart

Horeca – Sligro en Nestlé Professional Food hebben de handen ineen geslagen om meer bekendheid te geven aan de culinaire variaties die mogelijk zijn met Nederlands wild zwijn, zoals een broodje ‘pulled swine’ of wildzwijnburger. Wildgerechten worden vaak beschouwd als een exclusief maal, maar worden toegankelijker wanneer het vlees wordt verwerkt tot een trendy gerecht, zoals een wildzwijnburger of -hotdog. Vorig jaar zette Sligro wild ook al op de kaart, toen...

Lees bericht

ONL: Met minder regels meer economische groei

Bijeenkomst - De lasten voor ondernemers moeten drastisch omlaag, het vaste arbeidscontract moet op de schop en de twee jaar doorbetaling bij ziekte moet per direct worden afgeschaft. Dat zijn de belangrijkste zaken die de ruim 400 ondernemers tijdens een tweedaags congres in Den Haag hebben besloten. ONL, de organisatie die werkt vóór ondernemers en wordt gerund dóór ondernemers en organisator van de bijeenkomst,  wil de collectieve lasten met 50...

Lees bericht

Gezocht: de beste marketingcase van 2015

Award - Welke ondernemingen binnen de foodservice hebben dit jaar de beste marketingcases? Dat gaat een vakkundige jury op 10 december 2015 bekendmaken tijdens de uitreiking van de Foodservice Marketing Award 2015. Inschrijven kan tot 30 september. De Foodservice Marketing Award wordt voor de derde keer georganiseerd door FoodserviceXs. Het initiatief wordt ondersteund door het crossmediale platform @FoodClicks en onderscheidt de meest aansprekende en succesvolle marketinginitiatieven in het buitenhuiskanaal. In 2014 was La Place de...

Lees bericht

Restaurants in New York waarschuwen voor zoute menu’s

Gezondheid – De gemeente New York heeft bepaald dat restaurantketens een speciale waarschuwing op zoutrijke menu’s moeten. De gemeente gaat er daarbij van uit dat niemand meer dan 2.300 milligram natrium per dag, circa een theelepel vol keukenzout, zou moeten nuttigen. Etenswaar waar meer in zit, moet vanaf 1 december worden aangeduid met een waarschuwingsteken; een zoutvaatje. New York is de eerste stad in de VS die op deze manier tegen overmatig...

Lees bericht


Wordt het frietje duurder door slechte aardappeloogst?

Industrie – Het lijkt erop dat de extreme regenbuien van de afgelopen weken het frietje duurder maken. Een groot deel van de aardappeloogst dreigt namelijk verloren te gaan omdat de piepers simpelweg niet kunnen worden gerooid door de slechte staat van het land. “De oogst ligt in sommige delen van het land zelfs volledig stil”, benadrukt Jeroen Kloos van de vakgroep akkerbouw in De Telegraaf. “De zomer begon dan wel droog,...

Lees bericht

Toeristische sector groeit verder door

Leisure – De zomer is nog niet ten einde, maar nu al wordt gesproken van een goed toeristisch seizoen. NBTC Holland Marketing verwacht dat deze zomer ruim 3,3 miljoen buitenlandse toeristen hun vakantie gaan doorbrengen in Nederland. Dat zijn er zo’n 150.000, ofwel 5 procent, meer dan vorig jaar. Volgens de toerismeorganisatie brengen meer mensen de vakantie door in eigen land en stijgt daarnaast het aantal Belgen en Duitsers dat ons land bezoekt....

Lees bericht

Mupi met livestream brengt La Place-kok in contact met klant

Formulenieuws – La Place heeft voor de introductie van de nieuwe campagne ‘Vaste lage prijzen’ een ludieke actie opgezet in de Amsterdamse Kalverstraat. Via een mupi en een livestream gaat de kok van de vestiging in contact met nietsvermoedende voorbijgangers. Via de mupi nodigt de kok voorbijgangers uit om een pizza, taartje of een ander gerecht te komen proeven. Daarnaast geeft de kok uitleg over gezonde voeding. Omdat de kok in...

Lees bericht

SVH en Foodstep bundelen krachten voor betere horeca

Onderzoek - SVH en Foodstep hebben hun krachten gebundeld voor het project Fan-ergize your Enterprise. Met een onderzoek onder horecamedewerkers, een trendreport en een congres zetten zij zich gezamenlijk in voor een betere Nederlandse horeca. Erik Bemelmans, Business Director van Foodstep: “De Nederlandse horecasector maakt een enorme transitie door. Door de ontwikkelingen van de afgelopen jaren staat de gast meer en meer zelf aan het roer: iedereen kan overal kiezen...

Lees bericht


Koen Morshuis nieuwe directeur Smit & Dorlas

Benoeming - Koen Morshuis is op 17 augustus in dienst getreden als Algemeen Directeur bij Smit & Dorlas koffiebranders bv in Mijdrecht. Hij volgt hiermee Rob de Laat op die eerder dit jaar Smit & Dorlas heeft verlaten. Morshuis komt van Heineken waar hij de afgelopen 17 jaar in diverse internationale commerciële functies heeft gewerkt. In zijn laatste functie bij Heineken was hij vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam wereldwijd verantwoordelijk voor Heineken’s...

Lees bericht

Aardappeloogstdag Ladage met uitzicht op skyline Rotterdam

Fastservice - De Aardappeloogstdag van patatketen Bram Ladage die aanstaande zaterdag wordt gehouden, vond nog nooit zo dicht bij Rotterdam plaats. Omdat de aardappels ieder jaar op een andere plek staan, rouleert het traditionele evenement door de Hoeksche Waard. Dit jaar heeft de locatie aan de Stougjesdijk in Mijnsheerenland uitzicht op de Rotterdamse skyline. Ook dit jaar hopen Bram Ladage en aardappelleverancier Novifarm zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur weer aan veel...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid