Topchefs gaan strijd aan tegen voedselverspilling

Voedselverspilling -  Topchefs als Jonnie Boer, Jonathan Karpathios, Dalila Sayd en Pepijn Schmeink gaan de strijd aan tegen voedselverspilling in de horeca en hebben daarvoor het Chefs Manifest ondertekend van Damn Food Wast. Damn Food Waste roept chefs in heel Nederland op om zelf minder voedsel te verspillen en leerlingen, gasten, thuiskoks en collega’s te inspireren om minder eten weg te gooien. De topchef die het manifest hebben ondertekend...

Lees bericht

Nederlands paviljoen succesvol op World Expo

Expo - Het Nederlandse paviljoen op de World Expo 2015 in Milaan is succesvol en trekt meer dan 10.000 bezoekers per dag. Nederland presenteert zich onder meer met diverse foodtrucks en restaurants. Het terrein is ingericht als een levendige wereld vol beleving en mogelijkheden om te genieten van gerechten uit de Hollandse keuken. Internationale bezoekers kunnen de Nederlandse kost proeven bij één van de restaurants of bij de foodtrucks die op het...

Lees bericht

Dutch Weed wil consument aan groene eiwit

Steun - Dutch Weed Burger wil de Nederlandse consumentenmarkt voor groene eiwitten  verdubbelen. Die ambitie heeft het initiatief zichzelf gesteld voor  2020. Het zeewier uit de weedburgers bevat plantaardige eiwitten die vergelijkbaar zijn aan vlees, maar het milieu minder belasten. MVO Nederland gaat The Dutch Weed Burger ondersteunen bij deze revolutie van de voedselmarkt. “Ondanks alle inspanningen om de consumentenvraag naar vleesalternatieven en vegetarisch eten te stimuleren, ontwikkelt de consumentenvraag zich...

Lees bericht

‘Attractieparken kunnen winst behalen met gezonde producten’

Leisure – Een belegd broodje en patat, zijn de meest favoriete producten die tijdens een dagje uit worden genuttigd. Als gezonde producten actiever zouden worden gepromoot, zou hier meer omzet uit kunnen worden gehaald. Dat blijkt uit het Duurzaamheidkompas, een periodiek onderzoek naar actuele duurzaamheidthema’s van Schuttelaar & Partners (S&P) en SAMR (SmartAgent MarketResponse). 73% van de consumenten vindt het actiever aanbieden van gezonde producten namelijk een...

Lees bericht


Gratis scan om kwaliteit horecamedewerkers te vergroten

Personeel - SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca) en MKB-Nederland hebben vandaag een convenant ondertekend om horecaondernemers te ondersteunen de duurzame inzetbaarheid van hun medewerkers te stimuleren en verder te ontwikkelen. Doel is om de continuïteit van het bedrijf te vergroten en de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Een van de middelen die hiervoor wordt ingezet is een gratis bedrijfsscan met daaraan gekoppeld een persoonlijk adviesgesprek. Het convenant met SVH...

Lees bericht

Horeca ‘casualiseert’ snel

Trend - Als er één dominante trend is binnen de Nederlandse foodservicemarkt, is het wel het 'casualiseren' van de horeca. Binnen de segmenten Klassieke Horeca, Gemak en zelfs Catering vindt een grootscheepse verschuiving plaats richting (fast) casual dining. Dat zegt Ubel Zuiderveld in zijn blog op de site van Foodservice Instituut Nederland. De horeca gaat volgens Zuiderveld steeds meer lijken op de vaderlandse politiek. ‘Aan de flanken zien we extremen....

Lees bericht

Thomashuizen wint de NFV Franchise Trofee

Verkiezing - Thomashuizen is uitgeroepen tot de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2015. Het netwerk van zorghuizen van zelfstandige ondernemersparen voor mensen met een verstandelijke beperking kreeg de prijs uitgereikt door Hans Biesheuvel. De NFV Franchise Trofee is een vakprijs voor franchiseformules als waardering voor onderlinge samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid. De prijs is een initiatief van Hans Biesheuvel, Initiatiefnemer ONL voor Ondernemers en Esthrella Khouw Manager Opleidingen en Zakelijke Arrangementen...

Lees bericht

McDonald’s introduceert de Etenweter

Fastservice – Met de online tool Etenweter wil McDonald’s consumenten helpen meer inzicht te geven in de voedingswaarde van producten. Etenweter vergelijkt de 8 meest gangbare voedingswaarden, zoals vetten, verzadigde vetzuren, koolhydraten, eiwitten, energie, vezels, suikers en zout en niet alleen de calorieën van een product. De voedingsmiddelen in de Etenweter zijn gebaseerd op de gangbare portiegroottes voor een gemiddelde volwassene. De gekozen producten zijn op veel plaatsen kant-en-klaar en...

Lees bericht


Hellman’s zet 50 hamburgerzaken op de kaart

Promotie – Hellman’s, de mayonaisesaus die Unilever Food Solutions vorig jaar introduceerde, zet in de nieuwe promotiecampagne 50 hamburgerzaken op de kaart. De restaurants maken onderdeel uit van de Burger Route en hebben allemaal een speciaal ontwikkelde hamburger op de menukaart staan met de friszure smaak van het Amerikaanse mayonaisemerk. Unilever kiest met de promotie voor een duidelijke combinatie tussen retail en foodservice. De recepturen van de 50 aangesloten hamburgerrestaurants van de...

Lees bericht

Bierbrouwers richten pijlen op vrouwen

Campagne – Met de Love Beer-campagne gaan de bierbrouwers zich voor het eerst in de geschiedenis richten op vrouwen. Met de campagne willen de grote en kleine brouwers vrouwen aanmoedigen zich niet te laten belemmeren door wat al dan niet gepast zou zijn, maar vooral hun eigen smaak te volgen. Het startsein van de campagne wordt vandaag gegeven tijdens de opening van de Week van het Nederlands Bier in de Grote...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid