Bierconsumptie verder onder druk

Bier – Biertje? Steeds meer Nederlanders beantwoorden deze vraag met ‘nee’. De totale bierconsumptie over 2013 bedroeg in Nederland 11,7 miljoen hectoliter (ongeveer 4,7 miljard vaasjes van 25 cl), een daling van 3,6 procent ten opzichte van 2012. Dit blijkt uit het Nationaal Bieronderzoek dat dinsdag is gepubliceerd door Nederlandse Brouwers. Pils is nog altijd veruit de meest favoriete biersoort, zo komt naar voren uit de studie waarvoor meer dan vijfhonderd bierdrinkende Nederlanders werden ondervraagd. Het merendeel...

Lees bericht

Driekwart bierdrinkers wil dat bier in bijpassend glas wordt geschonken

Onderzoek - Driekwart van de bierdrinkers (74%) vindt het belangrijk dat bier in een bijpassend glas wordt geschonken en dat een horecagelegenheid verschillende soorten bier aanbiedt (73%). Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok Netpanel in opdracht van de Nederlandse bierbrouwers. Drie vijfde (59%) van de bierdrinkers is bovendien van mening dat er in een restaurant biersuggesties op de menukaart zouden moeten staan en twee vijfde (43%) geeft aan het leuk te vinden advies te...

Lees bericht

Damn Food Waste organiseert gratis lunch in Groningen

Voedselverspiling - Damn Food Waste komt in actie tegen voedselverspilling en bereidt zaterdag een gratis lunch van voedsel dat anders niet op het bord was beland. Van ‘Restjesparadijs’ tot ‘Moestuin Maffia’, tot ‘Vreemde Vogels’ er is volgens de initiatiefnemers van alles te zien en te doen in het Noorderplantsoen in Groningen. Bijna een derde van al het geproduceerde voedsel belandt niet op ons bord. “Ze hebben niet de juiste vorm,...

Lees bericht

Grievink (FSIN): ‘Klassieke restaurant en supermarkt gaan verdwijnen’

Foodservice - ‘Bedrijven die denken dat alles wel weer zo zal worden als het vroeger was, wil ik graag uit de droom helpen. Mensen veranderen hun manier van leven en onderstrepen deze nieuwe levensstijl met andere manieren van eten en drinken.' Met die woorden trapte Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut het jaarlijkse zomercongres in Putten af. Een duidelijke boodschap. De markt vraagt om ‘Serving New Solutions’, dat...

Lees bericht


Van Belleghem: ‘Beslissingen nemen op basis van inzicht, niet ervaring’

Foodservice - Wie in de toekomst nog succesvol wil zijn, moet zijn bedrijfsvoering over een compleet andere boeg gooien. Dit betoogde business-professor Steven van Belleghem tijdens het FSIN-zomercongres in Kasteel De Vanenburg in Putten. ‘Ervaring is een gevaar. Je kunt geen beslissingen meer nemen op basis van ervaring. Je moet beslissingen nemen op basis van jouw zicht op de toekomst,’ aldus Van Belleghem. Belangrijke aspecten daarbij: kwaliteit en dienstverlening moeten...

Lees bericht

Bavaria vraagt consument mee te denken over duurzaamheid

Industrie - Bierbrouwer Bavaria lanceert een online platform waar de activiteiten van de brouwer op het gebied van duurzaamheid te zien zijn. Naast de website spoort het biermerk consumenten via een Twitter campagne #ikbrouwmee aan mee te denken over initiatieven die kunnen bijdragen aan een duurzame toekomst. Vorig jaar maakte Bavaria met hun duurzaamheidsstrategie  al een eerste stap richting een breder publiek door als opmaat voor het jaarverslag samen met...

Lees bericht

Spa start online campagne ‘NL Nature by Phone’

Campagne - Samen met Spa op zoek naar de mooiste plekjes in de natuur. Dat is de insteek van de nieuwste online campagne van het mineraalwatermerk. Hiervoor gaat Spa de samenwerking aan met natuurliefhebber en Instagramfotograaf Eelco Roos. Onder het motto 'De natuur is mijn bron' roept Spa de consument op oog te hebben voor de natuur in Nederland. Daarvoor gaat Eelco Roos op zoek naar de mooiste plekjes in...

Lees bericht

KHN lanceert in juli nieuwe website

Horeca - Begin juli lanceert KHN haar vernieuwde website www.khn.nl. KHN-leden krijgen volgende week hun inloggegevens toegestuurd om een kijkje te nemen op het besloten 'Mijn KHN'-deel van de site. De nieuwe site van de belangenverening biedt voortaan informatie op maat, oftewel: relevant horeca- en afdelingsnieuws dat aansluit bij je persoonlijke profiel van bedrijfstype, afdeling/regio en interesse. De nieuwe site kent verder een hoofdindeling die is ingericht...

Lees bericht


Kwalitaria branchewinnaar Succes Award 2014

Verkiezing – Cafetariaketen Kwalitaria is in het RTL programma “de succesfactor” verkozen tot de branchewinnaar in de categorie fastservice bedrijven en dingt nu automatisch mee naar de Succesfactor TV Award die aan het einde van het jaar uitgereikt zal worden. Aan de hoofdprijs is een geldbedrag van €10.000 verbonden.  “De Succesfactor” is een RTL programma dat zich richt op een brede doelgroep die interesse heeft in ondernemen, ondernemerschap en beleid en strategie...

Lees bericht

Big Pizza voor derde keer hoofdsponsor Zwarte Cross

Industrie - Wagner Pizza is dit jaar van 25 tot en met 27 juli 2014 met de Big Pizza opnieuw hoofdsponsor van het Zwarte Cross festival in Lichtenvoorde. Op het festivalterrein en de camping is Wagner aanwezig met diverse Big Pizza Punten. Op de camping kunnen nachtbrakers tot in de vroege uurtjes van Big Pizza genieten, want de stand is hier 24 uur lang geopend. Dit jaar is Wagner voor de derde keer als...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid